Säsong i Revelstoke 18/19

MartaSehlmark
7 inlägg
MartaSehlmark 7 inlägg 4 mån sedan

Tja!

Jag och några kompisar är precis hemkomna efter vår första säsong i Bad Gastein, och vill inte vara hemma! Därför vill vi börja planera nästa säsong och letar tips (och nya roomies) om boende i Revelstoke nästa vinter. Vi tänkte komma ner till Revy runt nov/dec och stanna till mars/april för att sedan roadtrippa lite. Vi vill gärna bo i ett stort skibumhus med fler än ca 8 pers i, men alla bostadstips är välkomna.

Är det någon som har en kontakt eller tips på var man kan hitta bostad i Revy eller kanske vill joina oss så hör av dig!

Send it!

Marta
msehlmark@gmail.com

Svar

Shellstrom
31 inlägg
Shellstrom 31 inlägg 4 mån sedan

Tja Marta!

Jag ska också till Kanada till vintern har jag bestämt, velar lite mellan Revelstoke och Kicking Horse som bas. Min tanke är att åka ner i mitten på december och hem igen i slutet på mars Jag kommer att både jobba och plugga lite på distans men den mesta av tiden på dagarna kommer att gå till skidåkning.
Hur ser er plan ut med jobb? Hur många är ni som ska åka? Är planen att hålla sig runt systemet eller turar ni mycket?

EmmaPau
14 inlägg
EmmaPau 14 inlägg 2 mån sedan

Hej!
Är väldigt inställd på att åka till Revelstoke i vinter också, har inte varit i Kanada tidigare och är grymt taggad. Hade bara tänkt att vara där i jan-feb dock. Som det ser ut nu så reser jag själv, har haft lite kontakt med ett gulligt par som hyr ut en del av deras hus. Men är lite inne på att joina ett större gäng eve bara för att hänga om jag känner för att prata svenska;)

A_Scott
6 inlägg
A_Scott 6 inlägg 2 mån sedan

Kul!

Jag är också inne på att dra iväg en säsong i Kanada kommande vinter!
Planen är inte så spikat, förutom att det blir förmodligen December/Januari-slutet av Mars, lite beroende på jobbet.

Kul om det blir ett gäng smile

elvha
Online 14 inlägg
elvha 14 inlägg 2 mån sedan | Senast ändrad elvha (2 mån sedan)

Jag tänkte också dra till Kanda, förmodligen november/december-april beroende på hur mycket pengar jag hinner jobba ihop!

KlaraHolmgren
8 inlägg
KlaraHolmgren 8 inlägg 2 mån sedan | Senast ändrad KlaraHolmgren (2 mån sedan)

Tja!

Är också supertaggad på Revelstoke till vintern, tänker mig jan - mars/april. Skulle va skoj om de var ett gäng som åkte över smile

Shellstrom
31 inlägg
Shellstrom 31 inlägg 2 mån sedan

Roligt att det är så många som är sugna på Revvy i vinter!

Är det någon som har kommit så långt så att ni har tittat på boende? Planerar ni att försöka hitta ett hus att bo i eller har ni tankar på att bo på Motel (typ Alpine Inn eller liknande)?

VilhelmTham
5 inlägg
VilhelmTham 5 inlägg 2 mån sedan

Hade också siktet inställt på Revelstoke eller Whistler, eftersom Revy verkar så stillsamt skulle det vara grymt med ett 8+ skibumhus. Skulle vara bra om nån som redan säsongat där ville berätta lite om hur det funkar och vad som är bra att tänka på.

elvha
Online 14 inlägg
elvha 14 inlägg 1 månad sedan | Senast ändrad elvha (1 månad sedan)

Skibumhus hade varit nice!! Har förstått det som att många nordbor vänder sig till Alpine Inn; bokar man tidigt kan man tydligen få en ok deal prismässigt. Annars finns The Stoke List där det kan dyka upp bla boendeannonser. Jag håller ögonen öppna efter vad som helst i princip!

KlaraHolmgren
8 inlägg
KlaraHolmgren 8 inlägg 1 månad sedan

Finns lite Facebook-grupper också, typ ”revy rentals”, där man kan hyra av locals eller andra skibums som har rum tillövers. Ganska blandat vad det finns men kan vara värt att kika i alla fall.

elvha
Online 14 inlägg
elvha 14 inlägg 1 månad sedan

KlaraHolmgren skrev:

Finns lite Facebook-grupper också, typ ”revy rentals”, där man kan hyra av locals eller andra skibums som har rum tillövers. Ganska blandat vad det finns men kan vara värt att kika i alla fall.

Ja, just det!! Den glömde jag, men det stämmer ju!

A_Scott
6 inlägg
A_Scott 6 inlägg 1 månad sedan

Ett gemensamt boende med andra skidentusiaster hade varit grymt! Jag är öppen till förslag smile

Jag har inte börjat kolla i detalj, men man får snart hålla ögonen öppna antar jag!

EmmaPau
14 inlägg
EmmaPau 14 inlägg 1 månad sedan

Okej, men det är uppenbarligen ett rätt stort gäng som är intresserade av att bo ett gäng i ett skibumhus eller liknande i Revy. Har någon fått kontakt med MartaSehlmark som verkar kommit en bit och redan verkar va ett gäng? Annars tänker jag att vi typ skapar en grupp på fb eller nått och snackar om mer exakta datum och boende. Men vet inte vad ni andra säger? Det börjar bli dags att boka grejer för min del känner jag iaf.wink

KlaraHolmgren
8 inlägg

EmmaPau skrev:

Okej, men det är uppenbarligen ett rätt stort gäng som är intresserade av att bo ett gäng i ett skibumhus eller liknande i Revy. Har någon fått kontakt med MartaSehlmark som verkar kommit en bit och redan verkar va ett gäng? Annars tänker jag att vi typ skapar en grupp på fb eller nått och snackar om mer exakta datum och boende. Men vet inte vad ni andra säger? Det börjar bli dags att boka grejer för min del känner jag iaf.wink

Jag är på!

VilhelmTham
5 inlägg
VilhelmTham 5 inlägg 1 månad sedan

Är också på! Väntar så länge på mailsvar från Marta.

EmmaPau
14 inlägg

VilhelmTham skrev:

Är också på! Väntar så länge på mailsvar från Marta.

Nice!
Ahh har också väntat på mailsvar från henne ett tag, får se helt enkelt;)

VilhelmTham
5 inlägg

Fattar, testade pm:a henne på facebook nu, får se om det blir något svar.

MartaSehlmark
7 inlägg
MartaSehlmark 7 inlägg 1 månad sedan

Hej!

Sorry att jag inte svarat, varit en del annat! Jag har tänkt Alpine Inn 1 dec till 31 mars, och de har bra priser. Man delar på en lägenhet på fyra för 23$ (utan skatt) per natt vilket blir 2750$ per månad. Är dock lätt på ett större skibum hus där man bor fler, men än så länge så låter Alpine Inn najs.

Mejlade med det boendet och hon skrev såhär:

”TWO BEDROOM KITCHEN SUITE -- Total 732 sq.ft, 2 double-size beds in each of 2 bedrooms(totally 4 beds), a very big living room(226 sq.ft large, some having sofa bed in it),a full kitchen(stove & oven,large fridge,microwave,cooking utensils), a 4-pieces bathroom.This suite is for 4 people(totally 4 beds in 2 bedrooms) basically. The monthly rate of this suite is $2750(tax excluded) for 4 people,that means, $23 per person per day(tax excluded). No other additional fee.

About tax, there is 5% for staying one or more months, otherwise 15%.

Also,I would like to tell you some more information. Every winter season, there were so many Sweden young people (from 20 to 40 guys each year) living in our motel for skiing in Revelstoke Mountain. The shortest stay was 3 weeks and longest was 5 months(from the Dec. to next April). Before they arrived in our motel, they didn't know each other. But when they got together in our motel, they shared their activities together,holding parties together, going to bars together,having barbecue together, swimming and in hot-tub together, seating and drinking in our yard together,celebrating Chrismax and New Year together...... and finally became good friends. It was like a happy "Sweden Village". Next winter season, we will be expecting more Sweden guys in our motel. So hopefully you can join them to have a fantastic winter seasonal stay here in Revelstoke.

Above is for your reference,if you need any more information, please let me know.

Thanks.

Judy”

Celebrate chrismax<3

Jag hade tänkt köpa bil så man kan åka runt till andra orter också.

//Marta

MartaSehlmark
7 inlägg

Nu verkar det bara som att det bara blir jag plus en polare till från förra året beorende på hur mycket pengar han kan spara ihop, men jag kommer åka hursom och det är alltid kul med nya människor! Så om man hittar något större boende är det ju kanske roligare, dock verkar det som att Alpine Inn är lite som ett kollektiv bara att man bor i olika lägenheter. plus är ju också att de städar, byter lakan, ligger rel nära systemet och ett bra pris.

VilhelmTham
5 inlägg

Låter bra, både pris och hänget. Kommer dock fortsätta leta efter ett större hus men perfekt som plan B.

EmmaPau
14 inlägg

Håller med, låter bra!! Jag kommer dock inte vara sååå länge i Revy ca 1mån tror jag. Så vill bo under en längre tid på lite andra ställen också kollar på Kicking Horse, Whitewater och Sunshine. Någon som tänker i liknande banor? Om ni köper bil tänker ni bo i andra orter nån vecka eller hur e planen?

MartaSehlmark
7 inlägg

Jag vill bo i Revy men åka till andra ställen också, därav köpet av bilen. Men då får man väl sova i bilen eller hitta något billigt att bo tänkte jag!

elvha
Online 14 inlägg

Alpine Inn låter väldigt nice! Och att köpa bil med Revelstoke som bas och testa andra orter hade ju varit jätteroligt!! Jag siktar även jag som sagt på december men till april, beroende på hur snabbt pengarna går åt!

Maxen99
104 inlägg
Maxen99 104 inlägg 1 månad sedan

Jag ska tänker också göra nån typ av sesong i vinter och allt detta låter superintressant! Har ni tänkt jobba där eller inte?

elvha
Online 14 inlägg

Nice! Jag ska inte jobba, bara åka och ha det gott!

Aron-Erici
4 inlägg
Aron-Erici 4 inlägg 1 månad sedan

Hej!
Jag har börjat kolla på att göra en säsong i Kanada i vinter och revy verkar ju sjukt bra! Är riktigt taggad på att bo i en något lite större hus.
Jag ska försöka hitta jobb därnere och stanna typ 3-4 månader, kanske köpa bil och åka runt lite också!

KlaraHolmgren
8 inlägg

Alpine inn låter rätt bra för min del. Tänkte åka januari till slutet av mars utan att jobba och lägga all tid på skidåkningen. Tycker verkligen de verkar superkul att ha bil och kunna se lite andra orter i området smile

elvha
Online 14 inlägg

Kollade AirBnb nu och samtliga tillgängliga ställen var långt över min budget; typ absolut minimum 10000kr/person i månadshyra.

EmmaPau
14 inlägg

elvha skrev:

Kollade AirBnb nu och samtliga tillgängliga ställen var långt över min budget; typ absolut minimum 10000kr/person månadshyra.

Ahh har kommit till typ samma slutsats, men Alpine Inn tycker jag verkar va ok. Jag kommer bara vara i Revy i Januari och halva feb heh. Sen hade jag tänkt att åka till Whitewater lika länge, vet inte vilka som e i Revelstoke när jag är där exakt men vi får se.

elvha
Online 14 inlägg

EmmaPau skrev:

elvha skrev:

Kollade AirBnb nu och samtliga tillgängliga ställen var långt över min budget; typ absolut minimum 10000kr/person månadshyra.

Ahh har kommit till typ samma slutsats, men Alpine Inn tycker jag verkar va ok. Jag kommer bara vara i Revy i Januari och halva feb heh. Sen hade jag tänkt att åka till Whitewater lika länge, vet inte vilka som e i Revelstoke när jag är där exakt men vi får se.

Ja, jag med! Nej, precis men vi lär ju med största sannolikhet stöta på varandra om vi stannar på samma ställe vilket är jättekul! Jag är i princip säker på att Alpine Inn är bland det billigaste man kan komma undan med, och då får man ju dessutom en rad bekvämligheter utöver själva boendet. Så för min del blir det förmodligen det!

EmmaPau
14 inlägg

elvha skrev:

EmmaPau skrev:

elvha skrev:

Ja, jag med! Nej, precis men vi lär ju med största sannolikhet stöta på varandra om vi stannar på samma ställe vilket är jättekul! Jag är i princip säker på att Alpine Inn är det billigaste man kan komma undan med, och då får man ju dessutom en rad bekvämligheter utöver själva boendet. Så för min del blir det förmodligen det!

Ahh verkligen! Har inte helt bestämt mig gällande Alpine Inn, men som du säger så är det oavsett fett kul att folk e taggade och är där samtidigt.

PS.
SÅ JÄÄÄVLA BRA SVERIGE!!

EmmaPau
14 inlägg

Hittade ett annat boende vet inte vad folk säger om det, är ledigt hela januari till april (och nästan hela dec). Utom 3 nätter i januari, men det går ju att lösa. Kostar 54000kr i månaden (är 30% rabatt per månad så blir billigare om man bokar längre också) och har 5 sängar, varav 1 är kingsize så det går ju att va fler om man verkligen vill. Är en hel nedervåning av ett hus med kök, 2 badrum, vardagsrum osv, är 4 sovrum, bra läge, ser toppen ut!!!
Det är ok budgetmässigt för mig men känner att man behöver boka snart.
Hittar inte priset för Alpine Inn som ni verkar göra men jag är rätt sugen på det här boendet tbh, är renoverat nu i år.

elvha
Online 14 inlägg
elvha 14 inlägg 1 månad sedan

EmmaPau skrev:

Hittade ett annat boende vet inte vad folk säger om det, är ledigt hela januari till april (och nästan hela dec). Utom 3 nätter i januari, men det går ju att lösa. Kostar 54000kr i månaden (är 30% rabatt per månad så blir billigare om man bokar längre också) och har 5 sängar, varav 1 är kingsize så det går ju att va fler om man verkligen vill. Är en hel nedervåning av ett hus med kök, 2 badrum, vardagsrum osv, är 4 sovrum, bra läge, ser toppen ut!!!
Det är ok budgetmässigt för mig men känner att man behöver boka snart.
Hittar inte priset för Alpine Inn som ni verkar göra men jag är rätt sugen på det här boendet tbh, är renoverat nu i år.

Ja, det låter ju väldigt nice men är ju dyrare än Alpine. Om mina beräkningar stämmer landar detta på drygt 7500kr/person (rabatten inkluderad) kontra Alpine Inn som ligger på ca 4500kr/per person.

VilhelmTham
5 inlägg

Det var ju lite dyrare men det beror på vad man får för det, skulle du vilja länka?

A_Scott
6 inlägg
A_Scott 6 inlägg 1 månad sedan

Oj, vad det har tagit fart här (:
Verkar som man inte behöver vara orolig att man inte kommer träffa andra när man är där!

Boendet låter fint, även om det är lite överkant för min del prismässigt. Vore bra med en länk som sagt. Annars får man hitta andra som vill dela rum på Alpine Inn, då man kommer resa själv.

Det där med bil låter lockande. Kommer man hinna tröttna på Revy om man är där en hel säsong? Borde man dela upp säsongen på två orter, ni som har bekanta som har varit där? (:

Jag ska i alla fall endast åka skidor och inte jobba bär jag är där. Kanske plockar några kurser på distans

EmmaPau
14 inlägg

https://www.airbnb.se/rooms/24229040?s= … 5&adults=5 här är länken,
jag hittar inte boende för 4-5 pers på Alpine Inn som inte bara har dubbelsängar men jag kanske bara är dålig på att leta? Vore nice med länk till det för min del hahah

MartaSehlmark
7 inlägg

Här är länken för alpine inn för 4-8 pers. 4 pers om man vill ha egen säng.

http://www.alpineinnrevelstoke.com/room … chen-suite

RebeccaNilsson
2 inlägg
RebeccaNilsson 2 inlägg 1 månad sedan

Hej! Jag och en kompis är också inställda på en säsong i Kanada och antagligen i revelstoke. Vi tänkte vara där ca 4 månader och jobba medans vi är där. Bor gärna med fler i ett större hus!

Shellstrom
31 inlägg
Shellstrom 31 inlägg 1 månad sedan

Alpine Inn lät till och med bättre än vad jag lyckades läsa mig till när jag letade runt lite för nån månad sen, det lockar helt klart!
Om du fortfarande har en plats kvar i rummet Marta så är jag helt klart intresserad!

Jag startade en tråd för nån månad sen där det står lite mer om mig smile
https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=105985

Dra iväg ett pm eller skriv på fb om du vill snacka lite närmare

AxelSundell
1 inlägg
AxelSundell 1 inlägg 1 månad sedan

Tjena! Har varit sugen på att åka till Kanada 2 säsonger nu men har inte riktigt haft någon att åka med och känns lite segt att dra iväg ensam!
Men ser ju att sjukt många här är peppade, är lite inne på revelstoke jag också men är öppen för förslag och vore kul att hitta några att dela boende och hänga med!
Nått kollektiv vore sjukt kul med massa skidentusiaster!
Är 22 år gammal o lätt att ha o göra med, hör gärna av er om ni vill ha nån att bo samt åka med!
Tänkte vara där 3-4 månader o bara åka o njuta! smile

MolleUrhed
8 inlägg
MolleUrhed 8 inlägg 1 månad sedan

Hallå alla!

Kul att se så många taggade på Revelstoke, ska också dit i vinter är tanken (och förhoppningsvis få med mig några av de jag säsongade med i Val Thorens)! Som andra har varit inne på vore det fett att hitta ett hus att bo ett större gäng i, annars ser ju Alpine Inn inte helt fel ut.

Mvh, glad kille från Linköping som nu sparar säsongskapital i Oslo smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook