Säsong i Revelstoke 18/19

Lundakvisten
5 inlägg
Lundakvisten 5 inlägg 4 mån sedan

kozzaca :

Vad sägs om att göra en facebook grupp där vi letar efter boende?

+1 på detta! Vi verkar ha samma tanke om tidsram också smile

JacobSjolin
34 inlägg
JacobSjolin 34 inlägg 4 mån sedan

Hej igen!
Jag har jobbat lite väl intensivt i några dygn, men ja, en FB-grupp låter väldigt praktiskt. @kozzaca @Lundakvisten

kozzaca
9 inlägg
kozzaca 9 inlägg 4 mån sedan | Senast ändrad kozzaca (1 månad sedan)

Jag gör en grupp men adda mig () på Facebook om ni vill bli tillagda, för man måste va vänner för att kunna lägga till i grupper.

Edit: Nu kan folk adda mig på facebook.. (Det gick inte innan)

JacobSjolin
34 inlägg
JacobSjolin 34 inlägg 4 mån sedan

Jag addar dig! @kozzaca

HenrikBlom
4 inlägg
HenrikBlom 4 inlägg 4 mån sedan

@kozzaca Jag hoppar också på det tåget !

HelenWennberg
2 inlägg
HelenWennberg 2 inlägg 3 mån sedan

Hej allihopa! Shit va många som ska till Revy! Skoj! smile
Jag känner ju att mitt skidbegär börja smyga sig på så här på slutet av sommaren så ja, även jag söker boende och resekompis!
Jag är 26 årig norrlänning, åkt skidor 3 säsonger och nybörjare på snowboard. Vill åka puder, gå nån tur då och då. Är inte ute efter party utan prioriterar skidåkningen ! Men nån öl då och då säger jag ju inte nej till smile

@kozzaca jag lägger till dig på fejjan så kan du väl adda mig i gruppen? smile

Coolalexcool
60 inlägg
Coolalexcool 60 inlägg 3 mån sedan

Tjena hörni,
har precis skrivit ett blogginlägg om just säsongsboende och säsongsjobb.
Ta en titt:
BLOGG

Har själv gjort 6 säsonger i 3 olika länder

HennyMarta
Online 2 inlägg
HennyMarta 2 inlägg 3 mån sedan

Halloj!
Hoppar in här lite sent kanske, men även jag funderar på att spendera vintern i Revy! Är en 22-årig tjej från Norrland som spenderade förra vintern i Åre & har nu bestämt mig för att dra en skidsäsong till! Åker gärna dit redan i november/december om allt löser sig! Funderar även på att eventuellt jobba lite under tiden men framförallt åka så mycket skidor som möjligt! smile
Vet att jag är sent ute men letar efter boende, så alla tips mottages hjärtligt! Kan gärna dela boende så kanske är någon som vill leta tillsammans?

Hade bra!

Mixztel
Online 11 inlägg
Mixztel 11 inlägg 3 mån sedan

Hej!
Vi är två killar på 24 och 23 år som eventuellt tänkt att dra till Revelstoke. Vi har tänkt att åka dit första veckan i december och stanna till början utav februari. Vi har inget boende än så om någon behöver två personer så är vi intresserade. Har tittat lite på Alpine Inn så om vi inte hittar något annat blir det eventuellt där.

Vi båda är rätt duktiga skidåkare som har åkt en hel del offpist och vi har tänkt att börja gå på lite turer. Vi är där för att åka skidor men några öl säger vi aldrig nej till.

JacobSjolin
34 inlägg
JacobSjolin 34 inlägg 3 mån sedan

Finns det rum kvar på Alpine Inn?? Ett rum med kök där är ett bra alternativ @Mixztel
Jag har mejlat hotellet men inte hört något tillbaka.

Mixztel
Online 11 inlägg

JacobSjolin :

Finns det rum kvar på Alpine Inn?? Ett rum med kök där är ett bra alternativ @Mixztel

Har också mailat utan att få svar så vet inte om det finns några rum kvar än så man kanske borde leta lite på annat håll med.

EmmaPau
17 inlägg
EmmaPau 17 inlägg 3 mån sedan

Mixztel :

JacobSjolin :

Har också mailat utan att få svar så vet inte om det finns några rum kvar än så man kanske borde leta lite på annat håll med.

Sist jag frågade så fanns det inga stora rum med kök kvar men det fanns nått litet kvar. Detta var dock några veckor sen.

Mixztel
Online 11 inlägg

EmmaPau :

Mixztel :

JacobSjolin :

Sist jag frågade så fanns det inga stora rum med kök kvar men det fanns nått litet kvar. Detta var dock några veckor sen.

Okej, tack för infon! Om någon har två platser över från början av Dec till början av Feb så är vi intresserade i alla fall smile

RebeccaNilsson
3 inlägg
RebeccaNilsson 3 inlägg 3 mån sedan

@kozzaca addar dig också på fb

Har också mejlat Alpine Inn men inte fått svar så antagligen har de väl slut på rum

EmmaPau
17 inlägg
EmmaPau 17 inlägg 3 mån sedan

Tjena, ville bara visa mitt intresse för att kanske joina några om de planerar att hyra/köpa bil och kolla in lite andra orter. Om det är någon som vill ha sällskap och har såna planer så PMa gärna mig. Vore skitkul! wink

Stuartsinc
12 inlägg
Stuartsinc 12 inlägg 3 mån sedan

En liten heads up till alla som bestämt sig och som börjat planera vinterns budget:
http://www.revelstokemountainresort.com … sses-18-19

Man får rabatt på 340 cad rabatt på säsongskort fram till den 1/10

Har ingen aning om det kanske finns bättre alternativ men 1059 cad för ett season pass är väl ganska rimligt eller?

HenrikBlom
4 inlägg
HenrikBlom 4 inlägg 3 mån sedan

Jag kör på det @Stuartsinc
Verkar inte som att det finns andra kort som Epic eller liknande som inkluderar revy.

MartaSehlmark
14 inlägg
MartaSehlmark 14 inlägg 3 mån sedan | Senast ändrad MartaSehlmark (3 mån sedan)

Hej alla! Fan vad kul att det är många som är taggade på Revy! Jag, en kille och en tjej till har en lägenhet på Alpine Inn från 1 dec - 31 mars. Vi letar en roomie till! Vi tänkte flyga dit första veckan i december, beroende på vilka flygbiljetter vi hittar. Vi vill pumpa puder men dra en bärs eller 10 är ju också kul!

Skriv till mig på facebook (Marta Sehlmark) eller mejla mig (msehlmark@gmail.com) om du är intresserad!

Send it!

EDIT: rummet är tyvärr fullt nu.

MajaAlfrida
5 inlägg
MajaAlfrida 5 inlägg 3 mån sedan

HennyMarta :

Halloj!
Hoppar in här lite sent kanske, men även jag funderar på att spendera vintern i Revy! Är en 22-årig tjej från Norrland som spenderade förra vintern i Åre & har nu bestämt mig för att dra en skidsäsong till! Åker gärna dit redan i november/december om allt löser sig! Funderar även på att eventuellt jobba lite under tiden men framförallt åka så mycket skidor som möjligt! smile
Vet att jag är sent ute men letar efter boende, så alla tips mottages hjärtligt! Kan gärna dela boende så kanske är någon som vill leta tillsammans?

Hade bra!

Jag är superintresserad och verkar som vi går i samma banor ang. prioriteringar, jobb osv. Skriver till dig på fb!

EmmaPau
17 inlägg
EmmaPau 17 inlägg 2 mån sedan

Hej hörrni!
Hoppas att det börjar lösa sig med boende för alla nu!
Är det någon som har koll på vad för regler som gäller gällande lavinfara?
Har åkt i Snowbird och Alta och där var allt man åkte säkrat och klart och man fick inte åka utanför repen alls. Medan hela grejen är att ducka repen i alperna.
Någon som vet hur det är i Revy med liknande grejer?

JacobSjolin
34 inlägg
JacobSjolin 34 inlägg 2 mån sedan

Hej!
Jag har hittat ett boende för fyra personer (två dubbelsängar) i centrala Revelstoke. Jag har tänkt vara där i två månader, januari-februari. Prisnivån ligger på 11k per person och månad. Någon som kan tänka sig det? Skicka PM isf.

Oskarwi
1 inlägg
Oskarwi 1 inlägg 2 mån sedan

Hej,
Jag är i Kanada för att studera nu under hösten, och när jag är klar (strax innan jul) har jag tänkt åka till Revelstoke för att åka skidor 2-3 veckor innan jag åker hem till Sverige igen.

Grejen är att jag varken har någon (i dagsläget) att åka med eller någonstans att bo under denna tid. Är det någon som kan tänka sig att hyra ut en soffa eller rent att ni har någon plats i ett boende under denna tid?
Jag åker helst off-pist, tar mig ner på de allra flesta ställena och har lavinutrustning etc.

Skicka gärna PM om ni skulle vilja ta emot en norrbottning på 23 år för några veckor smile
(Perioden jag tänkt stanna är från 22a december till ca 10e januari)

saragustavsson
3 inlägg
saragustavsson 3 inlägg 2 mån sedan

Hallå hallå,

Inser att man är lite sent ute efter att ha läst igenom den här tråden....

Jag vill också åka till Revy!! Har gjort en säsong i Fernie innan men vill prova något nytt
Tänkte höra om någon behöver en extra roomie:)
Blir en mini säsong på sex veckor för min del:(

MaryPary
12 inlägg
MaryPary 12 inlägg 2 mån sedan

Vi letar nu boende smile Ska vi slå våra påsar ihop, Sara Gustavsson?

Som svar på frågor om offpisten i Revy, vi var där förra säsongen. Inga problem alls att ducka repen, så länge det är "öppet", dvs, när de lavinsäkrat färdigt. Offpisten där är verkligen fritt fram! Och fantastiskt!

Så, någon som vill dela boende med ett par dedikerade skidmuppar som bara har ekonomi att göra en halv säsong?

Glada hälsningar,

Marilyn och Magnus

saragustavsson
3 inlägg

Ja det låter ju kanon, klart vi ska de!! Helt fab att ni varit där innan ju! När tänkte ni åka?

MajaAlfrida
5 inlägg
MajaAlfrida 5 inlägg 2 mån sedan

Hej hej! Jag och en kompis håller också på att letar boende i Revy, vi är intresserade att slå ihop oss med fler om det skulle vara nått Marilyn och Sara? Känns som det är lättare/billigare att hitta boende för 5-6 personer än för 2!
Vi har tänkt åka i januari och stanna till mars nån gång men är öppna för förslag, när har ni funderat på att dra dit?
Låter ju fantastiskt att några har varit där tidigare och vill dra tillbaka dessutom, gott tecken!!smile

saragustavsson
3 inlägg

Kul @MajaAlfrida jag har bara 6 veckor tyvärr:( men det kanske går att kombinera ändå?
Jag tänkte köra Feb- mitten av Mars...

MajaAlfrida
5 inlägg
MajaAlfrida 5 inlägg 2 mån sedan

Verkligen @saragustavsson! Det kan säkert gå att kombinera på nått sätt, den tjejen jag tänkt åka med kanske kommer behöva dra hem i början av feb faktiskt, så då kan det finnas möjlighet till en plats att ta över om inte annat..smile

JacobSjolin
34 inlägg

@MajaAlfrida Jag vill gärna vara borta sex, sju veckor januari till februari, om det kan gå att kombinera på något sätt! smile

MikkoS
2 inlägg
MikkoS 2 inlägg 2 mån sedan

Hej bättre sent ...på denna tråd
Jag åker till REVELSTOKE i början på november för att stanna hela säsongen, det mesta är klart utom boende, är öppen för att dela boende eller så, alla tipps mottages 👍

Jag är en glad och social kille som bor i Östersund, hänger vanligtvis i Åre/Tegefjäll där jag tillbringar alla lov och helger under vintern och har vanligtvis 50/60 dagar på berget. Har gjort en sesong tidigare. Har ett stort mat intresse och gillar att njuta av livet.

Letar efter likasinnade som vill fokusera på bra, bräd och skidåkning, bra häng och god mat.

Låter det intressant så hör av er!
mikko.scheffer@gmail.com

JacobSjolin
34 inlägg

Hej! Vi har hittat ett hus i Revelstoke för fem veckor. Kostar 3000 i veckan per person och är mellan 12 januari och 15 februari. Finns tre platser. PM:a vid intresse.

HennyMarta
Online 2 inlägg
HennyMarta 2 inlägg 1 månad sedan

🇨🇦 Revelstoke - Kanada 🇨🇦

Halloj!
Jag & 5 andra tjejer från Sverige har bokat boende på Revelstoke Gateway in & eftersom jag kommer behöva åka hem tidigare så finns det en plats ledig från 17:e mars till 1:a april!

Finns shuttelbuss som går till/från boendet till skidsystemet, frukost ingår och du kommer alltså bo tillsammans med 5st andra tjejer!

Ser gärna att man vill hyra hela perioden (15dagar) men är någon intresserad att hyra kortare så kan vi försöka ordna de! 😊

Skicka ett PM för mer info!

Kram så länge 👋🏻⛷❄️

JacobSjolin
34 inlägg
JacobSjolin 34 inlägg 1 månad sedan

Hej!

Någon med erfarenhet av Revelstoke sedan tidigare som kan hjälpa till med råd i en fråga? Vi ska vara cirka sex veckor i stan i vinter – och funderar på om vi behöver hyra bil eller inte. Vad är klokast?

JacobSjolin
34 inlägg

Hej igen!

Greyhound verkar inte gå längre. Hur tar sig folk till Revelstoke i år? Hittar inga bussar från Calgary. @EmmaPau @MartaSehlmark

elvha
17 inlägg
elvha 17 inlägg 1 månad sedan | Senast ändrad elvha (3 veckor sedan)

JacobSjolin :

Hej igen!

Greyhound verkar inte gå längre. Hur tar sig folk till Revelstoke i år? Hittar inga bussar från Calgary. @EmmaPau @MartaSehlmark

Vi har kollat på detta! http://everythingrevelstoke.com/transpo … e-pricing/

Edit: Kika in på facebookgruppen Revelstoke Ride share är mitt andra tips!

JacobSjolin
34 inlägg

Tack för tips @elvha ! Vi har inte bokat flygbiljetter än, så får kanske tänka om där.

MartaSehlmark
14 inlägg
MartaSehlmark 14 inlägg 1 månad sedan

Vi ska köpa bil! Så vi köper bil i Vancouver eller nåt, och så kör vi till Revy.

JacobSjolin
34 inlägg

@MartaSehlmark Blir man av med den på hemvägen sedan? Och hur enkelt är det att köpa?

Isabelsvedin
2 inlägg
Isabelsvedin 2 inlägg 1 månad sedan

@JacobSjolin Hej, vi har upptäckt samma bekymmer och fick nyss tips från vårt boende om https://riderexpress.ca/ som ska vara nån ny "buss service". Såg att de åkte från Calgary också. Vi har köpt biljett till Vancouver..

Isabelsvedin
2 inlägg
Isabelsvedin 2 inlägg 1 månad sedan

..alltså kommer nog åka med dem från Vancouver till Revelstoke:P

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook