Exjobb onlinebokning för skidresor - Enkät: 3 snabba frågor

AdamJt
3 inlägg
AdamJt 3 inlägg 4 mån sedan

Hej!

Jag gör just nu mitt examensarbete på industridesignprogrammet i Gävle där jag jobbar mot ett företag som gör onlinebokningsystem för skidorter och stugbyar i Sverige.

Här kommer en enkät med 3 frågor som jag verkligen skulle uppskatta om så många som möjligt kunde svara på för att hjälpa mig i mitt fortsatta arbete.

Länk till enkät: https://goo.gl/forms/5eBnSO7UcxZ2dysy2

Stort tack på förhand!

Med vänliga hälsningar Adam

Svar

tobbeman21
9 inlägg
tobbeman21 9 inlägg 4 mån sedan

Skriv gärna här om statistiken på svaren

AdamJt
3 inlägg
AdamJt 3 inlägg 4 mån sedan

Det borde inte vara några problem att dela viss statistik om några dagar.

Kan också tillägga att ni som kan och vill gärna får dela enkäten vidare bland familj och vänner för större spridning och fler svar.

Med vänliga hälsningar Adam

johan
2822 inlägg
johan 2822 inlägg 4 mån sedan

tobbeman21 skrev:

Bra synpunkt. Denna forumtråd bryter mot vår nuvarande forumregler. Men jag funderar på om man skulle utveckla den regeln lite. Det tråkiga är ju en länk till en extern sida och en trådskapare som inte delar mig sig av resultat och sen inte är aktiv i forumet. Så vad säger ni andra besökare? ska vi tillåta undersökningar om trådskaparen delar mig sig av allt resultat i tråden?

Halvsmurfen
132 inlägg
Halvsmurfen 132 inlägg 4 mån sedan

johan skrev:

tobbeman21 skrev:

Bra synpunkt. Denna forumtråd bryter mot vår nuvarande forumregler. Men jag funderar på om man skulle utveckla den regeln lite. Det tråkiga är ju en länk till en extern sida och en trådskapare som inte delar mig sig av resultat och sen inte är aktiv i forumet. Så vad säger ni andra besökare? ska vi tillåta undersökningar om trådskaparen delar mig sig av allt resultat i tråden?

Jag skulle säga ja under förutsättning att det inte är i kommersiellt syfte.

johan
2822 inlägg
johan 2822 inlägg 4 mån sedan

Halvsmurfen skrev:

johan skrev:

tobbeman21 skrev:

Jag skulle säga ja under förutsättning att det inte är i kommersiellt syfte.

Låter som ett vettigt tillägg.

Heddious
1740 inlägg
Heddious 1740 inlägg 3 mån sedan

Instämmer med @Halvsmurfen

bummarbloggen.com | jag förstår inte ironi Citera
johan
2822 inlägg
johan 2822 inlägg 3 mån sedan

Nu är reglerna uppdaterade med:

Du är själv ansvarig för innehållet du skriver på Freeride. Texten får inte:
* Innehålla enkäter och undersökningar (undantag för icke kommersiella undersökningar som lägger ut hela resultatet direkt i forumtråden efter avslutad undersökning).

@AdamJt hur länge pågår din undersökning?

RandoRugge
6 inlägg
RandoRugge 6 inlägg 3 mån sedan

Bra initiativ att uppdatera reglerna. Men det kanske behövs något slags förtydligande eller gränsdragning kring vad som är en kommersiell- respektive icke kommersiell undersökning. Det är väl rimligt att anta att både den aktuella och många andra undersökningar är indirekt kommersiella. Dvs beställaren avser väl att använda resultaten i syfte att utveckla kommersiella erbjudanden.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook