Resebuddy Stockholm - Kittelfjäll ToR valborg 2018

J-Ley
10 inlägg
J-Ley 10 inlägg 4 mån sedan

Hej,
Jag sitter i tankar att dra en snabbis till Kittel över Valborg (typ fredag - tisdag). Men jag är inte så sugen på att köra hela vägen själv. Jag kan även tänka mig att dela boende i ett enkelt skidåkarrum, som det är rabatt på över valborg. Vill du med?

Svar

perkan
23 inlägg
perkan 23 inlägg 4 mån sedan

Helt klart intressant!
Vad är det för rabatt på skidåkarrum? Gjorde en snabb sökning men hittade inget.

Turar du något? Daevnie finns bl.a. på min "to do list".

J-Ley
10 inlägg
J-Ley 10 inlägg 4 mån sedan

Hej!
Jag hittade rabatten på hotellets facebooksida, där man kunde klicka sig vidare: http://kit.comers.se/pages/gwt.logic.se … e_id1=5330

Tup 2000:- /skallen. Har inte bokat än, dock. Men hugger så fort de sista pusselbitarna faller på plats (som en resebuddy...).
Ja, jag turar :-)
Jag tog två eller tre olika repor på Daevnie innan påsk. Dock aldrig hela vägen till toppen pga tråkigt före på fjället ena dagen och ganska hög lavinrisk andra dagen (när det äntligen kom lite nysnö), utan vi lekte mest i skogen. Så toppen återstår för min del med. Går nog att skrapa ihop några fler turare när vi väl är där uppe.

Suryo
25 inlägg
Suryo 25 inlägg 3 mån sedan

Intressant! Är datumen spikade? smile
Har varit inne på att dra till Myrkdalen Norge lör-tis men är lite osäker på läget där just nu. Mycket snö men...aa..
Har aldrig varit i Kittelfjäll tidigare men är helt klart också intressant. Bor för övrigt i Stockholm.

Vet ni hur läget ser ut där uppe nu? Kan man hitta någon schysst snö? Det verkar vara hyfsad med snö och runt 0 till +3...

J-Ley
10 inlägg
J-Ley 10 inlägg 3 mån sedan

Jag har faktiskt bara varit där kring vecka tolv tidigare. Då brukar det vara fantastiskt både i systemet och utanför. I år har det dumpat nåt sjukt där och det var riktigt fint innan påsk när jag var där. Valborg brukar oftast bjuda på ganska smörig åkning i systemet. Berget vetter mot syd så någon kallsnö är det inte att prata om. Däremot finns det fina nordsluttningar på omkringliggande berg att knalla upp för eller ta helikoptern där man brukar hitta hyfsad kallsnö även i valborgstider, vad jag fått höra av mina vänner som varit där flera valborgar.

Suryo
25 inlägg

Ok, kul att höra!
Jo, någon puderåkning i kallsnö är väl inget att förvänta direkt men om det fortfarande går att hitta någorlunda schysst snö är ju det intressant.
Är du något flexibel när det gäller datum och så? Eller är det fre - tis som gäller? smile
Har du någon hum om kostnad etc? Körtid upp ca 10h..?
Skidor eller bräda? Själv kör jag splitboard.

J-Ley
10 inlägg
J-Ley 10 inlägg 3 mån sedan

Jag och perkan känns ganska överens om fredag -tisdag. Sedan är väl min främsta idé att vi just samåker och delar boende. Om vi vill och när det passar åker och turar jag gärna tillsammans oxå, men jag har lite andra bekanta däruppe, så vi kanske inte sitter ihop som klister varje dag. Planen är väl att jag även kommer spela lite after ski på terassen nån gång oxå med en vän... jag kör turskidor och är väl inte i världsbäst form som fyrtioåring. Men upp kommer jag alltid, om jag så kanske inte springer upp de sista höjdmetrarna.. 😉
Se inlägg ovan för boendekostnader (länk). Bilresan splittar vi på soppan (typ 0,5l diesel/mil).

perkan
23 inlägg
perkan 23 inlägg 3 mån sedan

Suryo skrev:

Ok, kul att höra!
Jo, någon puderåkning i kallsnö är väl inget att förvänta direkt men om det fortfarande går att hitta någorlunda schysst snö är ju det intressant.
Är du något flexibel när det gäller datum och så? Eller är det fre - tis som gäller? smile

Häng med! Jag hänger på och kör också splitboard.
Ja, körtid ca 10h. Riktigt billigt boende på hotellet (inkl frukost) fred-tisd, 1000kr/person.

Suryo
25 inlägg

perkan skrev:

Suryo skrev:

Ok, kul att höra!

Häng med! Jag hänger på och kör också splitboard.
Ja, körtid ca 10h. Riktigt billigt boende på hotellet (inkl frukost) fred-tisd, 1000kr/person.

Jo, det hade varit kul! Har PM:at er båda. smile
Är det 1000kr/pers hela vistelsen fre-tis? Vad har ni tänkt er för tider?
Har planerat och tagit ledigt för en spontanresa lör-tis så att lösa även fre kräver lite fix. Så får kolla upp det med jobb och familj.
Men kan ni boka och jag ev hoppa på eller? Stå inte fall med mig liksom... smile

perkan
23 inlägg
perkan 23 inlägg 3 mån sedan

Hörs via PM.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook