Länkade produkter
Dalbello LUPO 130 CARBON
Dalbello Lupo T.I. ID
1 recensioner, betyg 4

Dalbello Lupo 130 C VS. Dalbello Lupo T.I. Plus I.D

Lillfresarn
8 inlägg
Lillfresarn 8 inlägg 4 mån sedan

Tja, som ämnet säger så undrar jag delvis vilken som är bättre och framförallt vad den stora skillnaden är. Jag har försökt att leta själv men har svårt att se vad den stora skillnaden är. Tänkte sträcka ut en hand för att se vad folk säger som kanske kan hjälpa mig i denna stund. Skriv gärna på om vad ni tycker om pjäxorna och eller om ni rekommenderar någon annan pjäxa för någon med 98 läst och hög fot.

Simma lungt! /Joel

Svar

Alfakrull
278 inlägg
Alfakrull 278 inlägg 4 mån sedan

130c är cirka 300g lättare då den har bakkappa i kolfiber och troligen är lättad på diverse andra ställen med. Tyvärr har jag bara åkt den tyngre varianten, men min vän som haft båda säger att den lättare inte är lika stabil och trevlig i flexet. Han åker dock betydligt större än de flesta, mig inräknat.

10kr rabatt/mån hos vimla för både dig och mig: https://vimla.se/?201704201322205979 Citera
Lillfresarn
8 inlägg

Alfakrull skrev:

130c är cirka 300g lättare då den har bakkappa i kolfiber och troligen är lättad på diverse andra ställen med. Tyvärr har jag bara åkt den tyngre varianten, men min vän som haft båda säger att den lättare inte är lika stabil och trevlig i flexet. Han åker dock betydligt större än de flesta, mig inräknat.

Aha okej så T.I. pjäxan är alltså tyngre och stabilare om jag har förstått rätt? Men är det samma passform och pjäxa annars?

Alfakrull
278 inlägg
Alfakrull 278 inlägg 4 mån sedan

Lillfresarn skrev:

Alfakrull skrev:

Aha okej så T.I. pjäxan är alltså tyngre och stabilare om jag har förstått rätt? Men är det samma passform och pjäxa annars?

Du har förstått rätt, passformen är också liknande men det är olika inneskor så det är inte nödvändigtvis exakt lika. Om det är samma pjäxa är väl en diskussionsfråga, det är samma grundkonstruktion.

10kr rabatt/mån hos vimla för både dig och mig: https://vimla.se/?201704201322205979 Citera
linkan_110
385 inlägg
linkan_110 385 inlägg 4 mån sedan

gen.1 lupo t.i (gröna) har väldigt kort slag i gåläget, så skulle gå för någon av de uppdaterade modellerna.

www.mattiaslindqvist.com Citera
Lillfresarn
8 inlägg

linkan_110 skrev:

gen.1 lupo t.i (gröna) har väldigt kort slag i gåläget, så skulle gå för någon av de uppdaterade modellerna.

Okej för den jag har tittat på förutom 130 c är denna
https://m.addnature.com/dalbello-lupo-t … 13072406:s

linkan_110
385 inlägg
linkan_110 385 inlägg 4 mån sedan

Ser ut som det er den uppdaterade løsningen ja, -> https://www.dalbello.it/en/boots/freeri … upo-130-c/

www.mattiaslindqvist.com Citera
AndreasM
120 inlägg
AndreasM 120 inlägg 4 mån sedan

Informationen jag fick är att dessa pjäxor är mycket lika. Tror 130C har fiberförstärkt bakkappa men annars ska de vara i princip identiska. Dvs Lupo 130C är i princip Lupo T.I Plus från året innan. Lupo Carbon har bakkappa i kolfiber och är ännu lättare.

Vanliga Lupo T.I (utan plus) har en helt annan innersko och sämre rörlighet i gångläget då den inte har demonterbar tunga och samma rörlighet i skaftet. Även fast jag tycker att denna innersko är trevligare att åka utför i jämfört med innerskon med snörning som är mer fokuserad mot att tura.

Lillfresarn
8 inlägg

AndreasM skrev:

Informationen jag fick är att dessa pjäxor är mycket lika. Tror 130C har fiberförstärkt bakkappa men annars ska de vara i princip identiska. Dvs Lupo 130C är i princip Lupo T.I Plus från året innan. Lupo Carbon har bakkappa i kolfiber och är ännu lättare.

Vanliga Lupo T.I (utan plus) har en helt annan innersko och sämre rörlighet i gångläget då den inte har demonterbar tunga och samma rörlighet i skaftet. Även fast jag tycker att denna innersko är trevligare att åka utför i jämfört med innerskon med snörning som är mer fokuserad mot att tura.

Skulle du kunna säga att man inte kommer känna någon skillnad på dem? Jag har inte åkt i någon men har en fot som jag vet att passar i dalbello lupo 130 c men ingen aning om den andra. Samt såklart eftersom att jag är student så är dealen bra men osäker för min deformerade fot... smile

AndreasM
120 inlägg
AndreasM 120 inlägg 4 mån sedan | Senast ändrad AndreasM (4 mån sedan)

https://www.freeride.se/img/photo/n/eceb9febd66b06b915514566850c5148.jpg

Lillfresarn skrev:

AndreasM skrev:

Skulle du kunna säga att man inte kommer känna någon skillnad på dem? Jag har inte åkt i någon men har en fot som jag vet att passar i dalbello lupo 130 c men ingen aning om den andra. Samt såklart eftersom att jag är student så är dealen bra men osäker för min deformerade fot... smile

Har inte åkt både 130C och Lupo TI Plus men jag har Lupo TI Plus själv. Bifogar en bild på min Lupo T.I. Plus innersko.

Lillfresarn
8 inlägg

AndreasM skrev:

https://www.freeride.se/img/photo/n/ece … 0c5148.jpg

Lillfresarn skrev:

AndreasM skrev:

Har inte åkt både 130C och Lupo TI Plus men jag har Lupo TI Plus själv. Bifogar en bild på min Lupo T.I. Plus innersko.

Skulle du kunna rekommendera pjäxan? Eller har du något annat du kan säga om pjäxan?

AndreasM
120 inlägg
AndreasM 120 inlägg 4 mån sedan

Har tyvärr inte så mycket erfarenhet av mina Lupo T.I. Plus. Har varit skadad i år. Får du dem billigare än 130C så är det nog ett bra köp. Men som vanligt med pjäxor så är ju passformen allt.

De är lite knepiga att ta på om man inte sätter på sig innerskon först och snör den och sen kliver i skalet. Men gångläget känns mycket bra, speciellt om man plockar bort tungan.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook