Köpråd - skida till flickvän

olddjara
1 inlägg
olddjara 1 inlägg 6 dagar sedan

Tjena freeride

Varit inne på att tvinga min tjej köpa skidor i stället för att hyra.

Hon är avancerad skidåkare som stått på skidor sedan tidiga barnsben i Chamonix.

Caset:
När vi åkte en vecka i Chamonix i vintras åkte hon på Black Crows Camox Birdie 174cm (97mm) i såväl pist som offpist och trivdes på den riktigt bra. Hade för ögonen hitta den på säsongsrean men slut överallt nu.

Tänker mig i stället köpa Black Crows Atris Birdie 178 cm (107mm). Stor skillnad i karaktär? Ska vara lite mjukare än Camox, men tror ni det är skäl låta bli? Helt annat liv i backarna dem emellan? Puckat som fan om man gillar Camox Birdie 'kliva upp' till Atris Birdie som enda/huvudskida?

Användningsområde:
All mountainskida som framförallt kommer åkas i Alperna, men också något varv i Åre eller Norge. Vi åker både pist och offpist, trenden är stadigt ökande andel offpist/bc. Tänker mig sätta på en Tyrolia Attack 13 eller Marker 13-bindning, alt en Salomon shift för att möjliga tura.

Rörig fråga och kanske inte svinenkel svara på men uppskattar input. Hör gärna särskilt kvinnor med erf av Camox/Atris Birdie på forumet tycka till givet ämnet.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook