FWQ nu jävlar.

AndersMalmberg1
13 inlägg
AndersMalmberg1 13 inlägg 6 mån sedan

Jag vill tävla. inga mer spritsemestrar i alperna.
Min tanke är att jag ska köra så många FWQ event som jag bara kan under en kortare tid nästa säsong.

Tänker att jag jobbar ihop ish 80 000 sen kör jag slut på dessa.

finns det någon där ute som tänker i samma banor?

Jag tränar extremt hårt och kommer göra detta fram till vintern, inga ursäkter gäller. Det är en av få chanser jag får innan Svensson livet börjar med utbildning och 3 veckors ledighet.

Jag vill åka med någon som vill bli bäst.

Kom igen det blir kul

Svar

erik_lagg
665 inlägg
erik_lagg 665 inlägg 6 mån sedan

Hur var sista säsongen? - du hade stora planer!

AndersMalmberg1
13 inlägg
AndersMalmberg1 13 inlägg 6 mån sedan

Flög ut från en klippa och bröt foten 2 januari ... 4 veckor gips sedan körde halva feb samt mars på smärtstillande, men det gick helt ok. menar sånt händer. Men låg på en ganska bra nivå ändå så det känns som jag rent tekniskt har det som krävs.
Säsongen överlag var bra, lite för mycket fest för min smak. lite dyrare en vad jag hade räknat med. med nytt gear blev det en 130k denna vinter vilket är ekonomist, jävligt tungt.

Filma och fick ihop en film som är helt ok, missa dock många bra puder dagar tyvärr. Mycket svenskar i cham så kändes delvis som charter, kan va kul en säsong men inte två.

erik_lagg
665 inlägg
erik_lagg 665 inlägg 6 mån sedan

Kul att se filmen. Lycka till med planerna! Var själv i Chamonix v7 - det var ju väldigt bra med nysnö då, kanske var ett av dumpen som du missade.

felix
3297 inlägg
felix 3297 inlägg 5 mån sedan

Jag är intresserad. Jag vill åka fort och flyga stort.

psyket söndras som tetris. livsfarligt! Citera
Vattendroppe
2954 inlägg
Vattendroppe 2954 inlägg 5 mån sedan

felix :

Charter?

www.randoscando.com || @rando_scando Citera
AndersMalmberg1
13 inlägg
AndersMalmberg1 13 inlägg 5 mån sedan

Vattendroppe :

felix :

Charter?

Kändes som det var många party svennar som förstörde enns tillvaro lite , jag blev att hänga med i stort sätt bara svenskar och det är kul iof men önskar något annat denna vinter....

Vattendroppe
2954 inlägg
Vattendroppe 2954 inlägg 5 mån sedan

AndersMalmberg1 :

Vattendroppe :

felix :

Charter?

Kändes som det var många party svennar som förstörde enns tillvaro lite , jag blev att hänga med i stort sätt bara svenskar och det är kul iof men önskar något annat denna vinter....

Jag menar att om man vill åka fort och flyga fort är nog flyg det bästa sättet att göra det på :p Svårt att få mycket större eller mycket snabbare!

www.randoscando.com || @rando_scando Citera
AndersMalmberg1
13 inlägg

Vattendroppe :

AndersMalmberg1 :

Vattendroppe :

Charter?

Jag menar att om man vill åka fort och flyga fort är nog flyg det bästa sättet att göra det på :p Svårt att få mycket större eller mycket snabbare!

Aa nog är flyg att föredra . Tänker att man lägger fram en resplan när man vet vilka tävlingar man vill köra.

the_teo
40 inlägg
the_teo 40 inlägg 5 mån sedan

ok

felix
3297 inlägg
felix 3297 inlägg 5 mån sedan

Hur är upplägget då? Hur går man vidare? Måste man köra alla?

Såg att det redan ligger ute några färdiga datum för FWQ i Sydamerika, tjänar man något på att dra över dit eller räcker det att köra Europa?

Ge mig en snabb genomgång hur det fungerar så jag kan börja planera.

JÄVLAR VAD PEPP JAG ÄR!!!

psyket söndras som tetris. livsfarligt! Citera
Humlegarden
43 inlägg
Humlegarden 43 inlägg 5 mån sedan

Hyllar @felix engagemang!

linkan_110
386 inlägg
linkan_110 386 inlägg 5 mån sedan

Registreringen till tävlingar går först efter ranking, sen en "first-com-First served" policy.
Vill ni köra FWQ, läs igenom reglerna, regga konto, betala lisens, lägg in kortnr etc.

Sen gäller det att hålla koll på när anmälan öppnar, tävlingarna blir fulla snabbt, ibland väldigt snabbt.
Ut i slutet på feb så kommer man knappt med utan poäng. Verbier-veckan med 3st 2* är en klassiker som första tävlingar, 3 tävlingar på en vecka i början av januari.

Rankingen fungerar för 1-4* men de behövs såklart fler poäng för att få köra 4* en för att få köra 1*.
Så du går inte "vidare" men du får fler ranking poäng som gör att du kan anmäla dig till fler tävlingar.

Skaffa en billig bas om ni ska ens ha en bas, tävlar man mycket så drar man mycket omkring också. Bil är en väldigt fin sak också.

disclaimer, har inte kört FWQ på några år, men tror de mesta stämmer fortsatt.

www.mattiaslindqvist.com Citera
AndersMalmberg1
13 inlägg

Ledsen för sent svar men midsommar kan vara lite krävande ibland.....

Som linkan skrev delar man upp tävlingar efter ranking. jag har inte kört så lär börja med 1 or och 2 or. veriber veckan eller liknande är perfekt för att man ska få in en fot men dessa tävlingar ligger inte uppe en så man får hålla lite koll när det släpps.

var gäller att ha en bas är jag kluven. jag ser gärna att man åker några dagar på tävlingsberget innan man tävlar, men att betala en lägenhet eller dylikt en hel säsong för att ha en bas känns sådär. särskilt om man som jag vill, vara och köra i asien och usa/canada. det är dyrt men mäktigt att åka runt så om man kan göra det billigt på något viss hade det varit grymt.

att göra en budgetkalkyl är svårt, då jag inte riktigt vet vart tävlingar kommer gå. men totalt gick en 40 stycken tävlingar föra säsongen så finns lite att välja på även detta år med misstänker jag. Man skulle kunna lägga upp säsongen typ såhär:

veriber FREERIDE week ish 5- 15 januari ---------> går det bra -----> 2-3 * som dyker upp i början på feb förhoppningsvis , alperna eller asien nord syd amerika det spelar igen roll här vill ja va flexibel . går dessa bra finns det dessa 4* stjärniga godingar....

ARC 1950, Les Arcs i Frankrike 02-04 februari
Hochfügen, Österrike 10-11 februari
Jasna, Slovakien 23-25 februari
Nendaz, Schweiz 16-21 Mars
Obergurgl-Hochgurgl, Österrike 06-09 april

Men att ens ta sig till en 4 stjärnig kan ta tid så det bror helt på.

AndersMalmberg1
13 inlägg

Jag vet inte hur mycket kontakter du har @felix men spontant känns de som att man kan komma undan billigt hos bumare i alperna, men att fara runt i asien eller amerika kan bli riktigt dyrt, så att få ner kostnaden på dessa ställen känns prioriterat.

Sen känner jag också att vädret ska få bestämma vilka ställen man åker till. Så väntan är väl en grej som blir ganska talande, att ha tålamod och vara flexibel.

fan vad jag önskar att jag var rik

AndersMalmberg1
13 inlägg
AndersMalmberg1 13 inlägg 4 mån sedan

Okej nu får fan folket ta att öka lite , måste finnas någon mer som vill tävla ?

PlutoMaudsley
4 inlägg
PlutoMaudsley 4 inlägg 4 mån sedan

Tjena,

Har funderat på det men aldrig ”vågat” dra iväg själv! Men det låter jävligt fett det du har i kikarn!

Kille på 20 år bor i Stockholm åker vanligtvis i Åre samt sälen! Sjukt taggad på att åka lite lagg i vinter!

Hör gärna av dig!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook