Säsong i Kanada 18/19

HKarlberg
1 inlägg
HKarlberg 1 inlägg 1 månad sedan

Hej!

Till hösten ska jag åka över till Kanada för att först spendera några månader i Vancouver och sedan hitta ett säsongsjobb på någon skidort. Jag har redan ett visum så nu börjar det snurra i mitt huvud kring jobb och hur jag hittar ett säsongsjobb med bra skidmöjligheter, finns det någon här som har erfarenhet av detta? Sökte ni jobb redan hemifrån eller var ni där för att gå på deras platsintervjuer?

Om någon har varit iväg och säsongat i Kanada så vore det också guld värt att få höra vilken ort den har varit på och hur det stället var! Det finns så otroligt mycket att välja på så det skulle hjälpa i sökandet!

Skulle bli så tacksam för svar! Ha det!

Svar

theo-t
8 inlägg
theo-t 8 inlägg 1 månad sedan

Hej! Jag o några kompisar drar över till Kanada i november, troligast whistler! Utifrån vad jag hört verkar det svårt att få jobb i början av säsongen om man inte kommer ner väldigt tidigt, men att när snön kommer så hoppar många av sina jobb o då är det lättare att hitta nåt! Det är min tanke just nu iaf smile

awalundy
3 inlägg
awalundy 3 inlägg 3 veckor sedan

Hej! '
spenderade två säsonger i whistler. Är sjukt enkelt att hitta jobb... finns för mycket jobb och ingenstans att bo. Rekomenderar att blrja leta boende snart om de är whistler du vill åka till!

Carllarsson
2 inlägg
Carllarsson 2 inlägg 2 veckor sedan

Hej!
Har hört att Revelstoke ska vara riktigt bra, hade några kompisar som var där förra säsongen och dem var supernöjda!! Tänkte också göra en säsong i Kanada nästa säsong och det lutar åt just Revelstoke. Om någon eller några känner sig manade att hänga på och dela boende så är ni välkomna att höra av er för känns extremt hemligt att åka iväg helt ensam😅

MagdalenaHamacek
1 inlägg
MagdalenaHamacek 1 inlägg 1 vecka sedan

Jag upplevde det inte som svårt att hitta jobb. Det beror på vad man är ute efter men överlag så tycker jag det verkar vara hyfsat lätt att få ett jobb här. Bor i Fernie just nu men har bott i Invermere och varit på roadtrip i Alberta och typ överallt i bc. Väldigt många skyltfönster, restauranger osv har lappar ”we are hiring!” uppsatta. Du kan alltid jobba för skidresorten. Jobbade som lifty under vintern och nu under sommaren är jag bike patrol. Jobbar man för resorten jobbar man oftast fler dagar i veckan men det betyder också bättre lön, man får liftkort och man lär känna väääldigt många. Perfekta jobbet enligt mig är ju typ servitris/bartender för resorten för då kan du åka på dagarna, mycket dricks och du slipper köpa ett liftkort smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook