????

svonko
5 inlägg
svonko 5 inlägg 18 år sedan

E man skibum om man jobbar i Sälen???
Vill va men e man???

Svar

freeride_nu
4671 inlägg
freeride_nu 4671 inlägg 18 år sedan

Det minsta man kan säga är väl att man är säsongsarbetar om man jobbar en säsong i sälen. Men även om man åker i barnbacken eller i en smal colouir så åker man ju fortfarande. Det kanske inte är lika coolt att säsonga i Sälen som i Whistler, Aspen, St Anton eller Chamonix men det faller väl ändå under samma kategori.

freeride_nu
4671 inlägg

klart, jag har åkt i tandådalen hela livet, och det slår allt... tycker jag. halfpipen är klockren, hundfjället bjuder på ravinen, närfjället har enormt feta raviner... jag vet att efter min tid i gymnasiet kommer jag att hamna uppe i Janssons husvagn på tandådalens camping. det kommer bli ballt vill jag lova...

okej, visst var det kul i åre, men vart va hoppen?? Riksgränsen va ju helt okej, men vem har råd med det???

/Erik Nordin

Jonas
25 inlägg
Jonas 25 inlägg 18 år sedan

Nu fattar jag ingenting, öh Tandådalen bäst............... Que har du aldrig varit någon annan stans eller. Åk till alperna eller staterna så får du se vilken skillnad där.

freeride_nu
4671 inlägg

...det skulle jag så gärna göra, men nu har vi problemet att jag är 17 år, går i gymnasiet, har inget jobb, lever på 850.- i månaden. dom pengarna räcker typ till att betala taxin ut till arlanda... hajjar du? jag va skitlycklig när jag var i gränsen i våras, fett med åkning och allt sånt, men jag förblev pank ett bra tag efter...
åker jag därimot till tandådalen så pröjsar farsan!! det är helt oki. jag har hällre 130 dagar på snö(förra säsongen) i väsjö och tandis, än 10 dagar i alperna...
fast... jag drar ju förstås ner till alperna sista oktober... men jag åker me farsan! såDså

eller nåt... jävla massa skriva blev det!!

freeride_nu
4671 inlägg

Tja ... Jag tycker att man blir skibum när man e på en skidort en längre tid å bara rockar fett utan att jobba så man kan åka när man vill .. de e en skibum... tycker jag... jobbar man så e man ju inte fri å det e väl det som allt handlar om......

freeride_nu
4671 inlägg

skidåkningen e det viktiga...sen var du bummar helt egalt, om du gillar stora berg alperna, små berg sälen...
Hls Colan

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook