Whistler 18/19

Josefin1
2 inlägg
Josefin1 2 inlägg 5 mån sedan

Hej!

Vi är två kompisar som tänker säsonga i Whistler med start i januari, planen är minst 2-3 månader som det ser ut nu. Vi har redan börjat kolla lite på boende, men tänker att blir billigare, roligare och kanske enklare att bo tillsammans med fler personer. Har du redan säsongat i Whistler uppskattar vi såklart alla tips vi kan få och om du, liksom vi, också har planer på att åka dit så kanske det är värt att se om vi ska kika på boende tillsammans eller så kanske vi möts för en öl och/eller ett åk när vi väl är där smile

Om oss: Vi är Josefin (25) och John (23) och har båda stått på skidor sen barnsben men gör första säsongen nu. Planen är att spara ihop pengar på förhand för att kunna fokusera på åkningen väl i Kanada!

Svar

heddadelin
3 inlägg
heddadelin 3 inlägg 3 mån sedan

Vad kul!!! Jag har också planer på att säsonga i Whistler men förmodligen från och med slutet av november/början av december. Med tanke på att det är svårt att få tag på boende i Whistler så är det nog en bra idé att leta boende tillsammans flera stycken!

Rikspolisen
2 inlägg
Rikspolisen 2 inlägg 3 mån sedan

Vi är 3 som åker i oktober, tänkte komma dit en stund innan för o få bättre chans på boende. Men priserna jag sett på facebooksidor är riktigt dyra runt orten.

LinaOsterberg
5 inlägg
LinaOsterberg 5 inlägg 3 mån sedan

Har precis gjort en säsong i Whistler och det har varit ett sjukt najs ställe att säsonga på. Största problemet är att det är bostadsbrist så ett hett tips är att kolla in fb grupper och craigslist redan i god tid för kommer man hit i januari utan boende är det sjukt svårt.

Coolalexcool
60 inlägg
Coolalexcool 60 inlägg 3 mån sedan

Tjena hörni,
Har precis skrivit en blogginlägg om hur man hittar boende och jobb på bästa sätt som säsongare.Ta en titt:
BLOGG

Gjort 6 säsonger själv

Josefin1
2 inlägg
Josefin1 2 inlägg 2 mån sedan

Förlåt! Har varit helt sämst på att faktiskt skriva ett svar själv också!! Det börjar kännas nervöst kring boende nu. Ni som redan har åkt/åkter snart. Hur har det gått för er? Vi kommer först 3e januari och planerar att stanna 2 månader nämligen smile

heddadelin
3 inlägg
heddadelin 3 inlägg 2 mån sedan

Jag åker om ungefär 1 månad och har inte hittat något än. Jag kommer att satsa på att hitta något på plats, bo på hostel i ca 2 veckor och hoppas på det bästa!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook