Puckelpistkurser

nowind
8 inlägg
nowind 8 inlägg 2 mån sedan

Hej!
Nån som vet nån som ger puckelpistkurser till vuxna på en eller fler dagar nånstans i Sverige under vinterhalvåret?(frågade skistar som INTE har det...)
/Eivind

Billigaste boende för 50 pers Citera

Svar

ByB3rg
140 inlägg
ByB3rg 140 inlägg 2 mån sedan

Svåra är nog att hitta ställen som har puckelpist. Är ett jäkla jobb att underhålla sånna om dom är öppna för alla.

Vet att Romme Alpin hade en ett tag under säsongen.
Tror även några i deras skidskola skulle kunna hålla en sån lektion.

Annars kanske Åre Skiduthyrning. Dom har också skidskola. Plus väldigt kompetent personal

Adrenalpin Movement Citera
erik_lagg
636 inlägg
erik_lagg 636 inlägg 2 mån sedan

Har inte kollat sista åren men Kungsberget och Funäsdalsberget har också haft puckelpister. Sen är frågan om de har någon skidskola som kan lära ut puckelpiståkande.

nowind
8 inlägg

Ok får hålla utkik till vintern då och kontakta dom. Tack!!

Hawk100
568 inlägg
Hawk100 568 inlägg 2 mån sedan

Hundfjället var ju förr i tiden Sälens ”puckelcentrum”, men det är ju Skistar som äger anläggningen nu så det kanske helt har ändrats.......
Sedan har ju Väsjöbacken haft puckel och jag TROR att Sollentuna alpina har/har haft en ”puckelavdelning” som tränat och gett kurser där.......

ski_dad
25 inlägg
ski_dad 25 inlägg 2 mån sedan

Kanske @PetterElfsberg kan köra utbildning i Kungsberget?

www.icelanticskis.se / www.skidad.com Citera
PetterElfsberg
19 inlägg
PetterElfsberg 19 inlägg 2 mån sedan

Hej.
Jag arbetar professionellt som tränare på puckelgymnasiet i Sandviken och har bakgrund som skidlärare (SLAO steg 4). Jag kan säkert lösa det åt dig under vintern i Kungsberget om du är intresserad.

// Petter

Petter Citera
nowind
8 inlägg

PetterElfsberg skrev:

Hej.
Jag arbetar professionellt som tränare på puckelgymnasiet i Sandviken och har bakgrund som skidlärare (SLAO steg 4). Jag kan säkert lösa det åt dig under vintern i Kungsberget om du är intresserad.

// Petter

Låter intressant Petter. Hur får jag kontakt med dig?
/Eivind

Pillard
2849 inlägg
Pillard 2849 inlägg 2 mån sedan

nowind skrev:

PetterElfsberg skrev:

Hej.

// Petter

/Eivind

Så här kanske? wink

nowind
8 inlägg

Pillard skrev:

nowind skrev:

PetterElfsberg skrev:

Hej.

// Petter

/Eivind

Så här kanske? wink

Ok. Men hur arrangerar vi det?
/E

pd
104 inlägg
pd 104 inlägg 2 mån sedan

På temat var man hittar puckelpist så ser det på pistkartan ut som att det kommer att anläggas puckelpist i den svarta backen i Duved.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook