Alperna 18/19

AlmaAgeby
3 inlägg
AlmaAgeby 3 inlägg 3 mån sedan

Hej!
Vi är två personer på 20 och 24 år som i vinter tänkte göra säsong i alperna! Vi är rätt inställda på Italien, Dolomiterna (Val Gardena har varit mest aktuellt hittills) men också pratat en del om Frankrike (Chamonix). Vi söker boende samt folk att bo med! Då dem flesta lägenheterna är för stora för endast oss två.

Jag (Alma) är 20 år och uppvuxen strax utanför Stockholm, på landet. Åkt snowboard sen jag var 11 och älskar det mer än allt. Matlagning och fotografi står också högt på listan smile

Linus, 24 år, uppvuxen på Gotland men bor nu sen 5 år tillbaka i Stockholm. Tycker om att skejta, träffa nya människor och framförallt resa. Åker skidor men ska till vintern lära sig åka bräda.

Har någon tips på var vi kan hitta boende på någon av dessa orter? Eller har boende och söker roomates? Vi är egentligen öppna för att göra säsong varsomhelst smile Eller är sugna på att bo kollektiv med oss så kan vi hojta om vi hittar boende! pm smile

Svar

LinnMansson
5 inlägg
LinnMansson 5 inlägg 3 mån sedan

Hej!
Vill också göra säsong i vinter men ej bestämt var. Varit inne på Icshgl, Saalbach, Trysil men skulle lätt kunna tänka mig Italien också. Har varit på skidsemester i Val Gardena och där är sååå fint!!
Jag heter Linn, 21 år från Helsingborg, Skåne. Har åkt skidor sedan jag va liten men har på senare år självlärt mig att åka bräda. Att resa, dyka och träffa nya människor är mina favvohobbys, men även att träna och klappa alla hundar jag kan är högt på listan. big_smile

Min plan är att jobba och försöka åka bräda så mycket som möjligt, festa litegrann när det finns tid men framförallt bara ha så förbaskat kul. Hur är er plan? Jobba eller bara åka?

Andreafernhagen
3 inlägg
Andreafernhagen 3 inlägg 3 mån sedan

Hej! Hade också varit intresserad av att köra en säsong i Italien eller dylikt (är öppen för andra förslag också!) ⛷

Jag heter då Andrea och bor en liten bit utanför goa Göteborg. Jag ser framemot en säsong med mycket skidor, men räknar också med att jobba en del (och festa). Har verken jobb eller boende ännu, hör av dig vid intresse smile

Jofin
17 inlägg
Jofin 17 inlägg 2 mån sedan

Tjena Gänget
Vi letar personal till våran restaurang i Davos’/Klosters. Härligt team, bra drag mitt på Pisten. Boende finns. Letar Kock, Diskplockare (100 %) och även runners ( ca 50% bära tallrikar, städa, skotta snö) Dagtid. svara gärna ( kolla in stället) på info@alteschwendi.ch

Mvh Josefin

Josefin Citera
hannathomas
163 inlägg
hannathomas 163 inlägg 2 mån sedan

Hej!
Om du letar efter job och en säng plats i Val Thorens säsong så kan jag hjälpa!
Vi på Johns Restaurang har några sängplatser över i våra personal lägenheter.
En säng för hela säsongen kostar 2350€ och 400€ i deposition.
Man bor i en lägenhet med 5 personer totalt. De ligger super centralt i byn både till pist och nattliv.
Om du har några frågor eller funderingar angående säng och lägenhet er du välkommen att
Vi har som sagt också jobb på Restaurant Johns, vi söker kockar, diskare och serverings personal.
mail fogsgaard@yahoo.com
Med Vänlig Hälsning Thomas

JDS
114 inlägg
JDS 114 inlägg 2 mån sedan

Hallå

Om I vill till Val Thorens den här kommande säsongen, har jag en lägenhet i toppen av byen, perfekt beläget med en söderläge balkong. 5 personer lägenhet med 1 minut till pisten
pris for hele sæson er 2000 euro deposit 400 euro

pm for billeder

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook