Säsong 18/19

LinnMansson
4 inlägg
LinnMansson 4 inlägg 1 vecka sedan

Hallihå allihopa!
Mitt namn är Linn, 21 år från världens bästa Skåne. I vinter vill jag göra en säsong på någon skidort, ej bestämt var än då det mesta har lockat på olika sätt. Mina planer ligger nu främst på Saalbach, Ischgl eller någonstans i Italien. Har du planer på ungefär samma ställe? smile

Jag är själv en glad och rolig (tycker iallafall jag haha) tjej som nyss varit iväg på en lång Asienresa men vill söka mig till kallare breddgrader detta året. Har åkt skidor sedan jag var liten, och har på senare år även självlärt mig åka snowboard. Någon tur emellanåt på längdskidor sitter inte heller fel. Jag hade tänkt jobba under säsongen plus få ihop så många skiddagar som är möjligt på samma gång.
Har varken hittat boende eller jobb, men letar gärna tillsammans med någon också smile

Svar

Andreafernhagen
3 inlägg
Andreafernhagen 3 inlägg 1 vecka sedan

Hej Linn! Tycker din plan låter väldigt lockande. Har själv funderat en del på dem italienska alperna, men är öppen för lite vad som egentligen. Det viktigaste för mig är en ort som leverar gott åk i backen (samt lite party)⛷

Jag heter då Andrea och är en go Göteborgare (ish iaf), bor på en ö strax utanför 😉 hur som helst har jag åkt skidor sedan jag var liten (med några uppehåll på äldre dagar) är därför inget proffs men älskar känslan av ett gott åk i backen 👊🏼

Jag ser framemot en go säsong med mycket skidor, men planerar även att jobba en del (och vid tid över) även lite party 💯

Låter detta intressant hade det varit askul att försöka hitta något tsm, har inte heller boende eller jobb ännu 😬

LinnMansson
4 inlägg
LinnMansson 4 inlägg 1 vecka sedan

Hej Andrea!
Åh vad roligt!!
Nu är det så att jag kan ha bytat spår lite, funderat på om jag bara kanske vill stanna 6 veckor-två månader utan att jobba och därmed få en lång skidsemester. Är dock fortfarande inne på Italien främst kanske och söker fortfarande boende under den här tiden. Har dock inte bestämt mig hundra än, men letar gärna vidare med dig!!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook