Säsong 18/19

EliasPedersen
2 inlägg
EliasPedersen 2 inlägg 3 mån sedan

Hej!

Elias heter jag, och jag och min kompis funderar nu på att dra ner på en säsong till alperna. Vi är just nu i tankar mellan St Anton eller Verbier, undrar om någon har några tips?
Vi är 2 äventyrliga killar från Göteborg och detta blir vår första säsong! 21 år fyllda och åkt mycket skidor i våra liv, polaren har stått en del på brädan också. Tanken är absolut att bli bättre och att spendera mer tid i offpisten, och ha en jävligt bra tid helt enkelt!

Verbier lockar med billigt liftkort och givetvis grymt åkande, men undrar även hur priser är i Schweiz vanligtvis, om det är mycket dyrare än säg Österrike? Hört dyrt, men samtidigt lockas många dit.
Hör gärna av er om ni har några snabba tips om säsongarlivet, hur man vill bo, priser osv!
Eftersom vi bara är 2 söker vi även folk att bo med. smile Så om ni tänker i samma banor så tveka inte på att skriva till oss. Tacksam för alla svar eller bara bollande av idéer!
Om ni själva vart iväg och rekommenderar något specifikt område så hör vi väldigt gärna från er också! smile

Tack!

Svar

Johansvenssson
11 inlägg
Johansvenssson 11 inlägg 2 mån sedan

Tjena! 21 år från Lund och går ovkså och funderar mellan verbier och st anton men lutar åt Anton. Letar efter skönt häng till berget och vill åka så mycket skidor som möjligt och ffa åka mer offpist! Kan tyvärr inte bidra så mycket med prisinfo osv, hört ungefär samma rykten som du skriver om. Hur går sökandet?smile

AlexanderBurlin
3 inlägg
AlexanderBurlin 3 inlägg 2 mån sedan

Tja, kille på 23 år från Skellefteå här. Är också inne på att pröva alperna. Gjort 4 säsonger i Hemavan innan och vill pröva nå nytt.
Åker både bräda och skidor, i pist och offpist. Turar gärna också.

Tänker ni jobba elr bara softa?

Hör av er om ni kan tänka er ha med en norrlänning som infriar nästan alla era fördommar om norrland👍

0703832292

AlexanderBurlin
3 inlägg
AlexanderBurlin 3 inlägg 2 mån sedan

Tja, kille på 23 år från Skellefteå här. Är också inne på att pröva alperna. Gjort 4 säsonger i Hemavan innan och vill pröva nå nytt.
Åker både bräda och skidor, i pist och offpist. Turar gärna också.

Tänker ni jobba elr bara softa?

Hör av er om ni kan tänka er ha med en norrlänning som infriar nästan alla era fördommar om norrland👍

0703832292

EliasPedersen
2 inlägg
EliasPedersen 2 inlägg 2 mån sedan

Svarar i PM!

Coolalexcool
60 inlägg
Coolalexcool 60 inlägg 2 mån sedan

Tjena hörni,
har precis skrivit ett blogginlägg om just säsongsboende och säsongsjobb.
Ta en titt:
BLOGG

Har själv gjort 6 säsonger i 3 olika länder

Jofin
17 inlägg
Jofin 17 inlägg 2 mån sedan

Tjena Gänget
Vi letar personal till våran restaurang i Davos’/Klosters. Härligt team, bra drag mitt på Pisten. Boende finns. Letar Kock, Diskplockare (100 %) och även runners ( ca 50% bära tallrikar, städa, skotta snö) Dagtid. svara gärna ( kolla in stället) på info@alteschwendi.ch

Mvh Josefin

Josefin Citera
hannathomas
163 inlägg
hannathomas 163 inlägg 2 mån sedan

Hej!
Om du letar efter job och en säng plats i Val Thorens säsong så kan jag hjälpa!
Vi på Johns Restaurang har några sängplatser över i våra personal lägenheter.
En säng för hela säsongen kostar 2350€ och 400€ i deposition.
Man bor i en lägenhet med 5 personer totalt. De ligger super centralt i byn både till pist och nattliv.
Om du har några frågor eller funderingar angående säng och lägenhet er du välkommen att
Vi har som sagt också jobb på Restaurant Johns, vi söker kockar, diskare och serverings personal.
mail fogsgaard@yahoo.com
Med Vänlig Hälsning Thomas

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook