Nya pjäxor, tips?

annaho
1 inlägg
annaho 1 inlägg 3 mån sedan

Hej kompisar.
Min ena pjäxa är i fyra delar och kräver ett antal straps för att hålla fast mig = dags att köpa nya! Har haft mina Nordica svinlänge och bytt skidor flera gånger sedan dess. Här är lite info om mig och vad jag kör, otroligt tacksam för förslag på pjäxmodeller utifrån nedan!!

Tjej, 27 år, 65kg, 170cm, 25,5 strl på pjäxorna.
Skida: Black Crows Atris Birdie 2016 179cm, 106 midja. Bindning: Marker Baron small.
Åker ganska mycket och ganska hårt (rehabar knän 10 månader om året:)). Mestadels liftburet, men tar mig gärna utanför systemet och letar puder som en tok.
Turar: Litegrann, köpte hudar för två år sedan, vill utvecklas och lära mig + våga gå mer på egen hand. Föredrar fortfarande att åka nedför, så en alpine touring-pjäxa är nog rätt för mig, snarare än tech.

Vill ha gåläge, halvstyv pjäxa med "hål" för techbindning (haha, det heter väl nåt fräckt men jag säger hål) för ev framtida bindningar. Har ganska "snälla" fötter som trivs i det mesta.

Ska prova varenda pjäxa i jakt på en perfect match, men är tacksam för alla tips som kan underlätta letandet!

Svar

Anders_Nilson
595 inlägg
Anders_Nilson 595 inlägg 3 mån sedan

Nordica har ju en med tec så börja med den vetja
https://www.nordica.com/sverige/boots/w … 115-w-dyn/

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook