Vill du säsonga?

HugoNiklasson
3 inlägg
HugoNiklasson 3 inlägg 1 månad sedan

Hej vänner!
Ska hålla det kort, vi är två killar på 20 års åldern från GBG som planerar att göra våran första säsong i alperna nu till vinter. Vi söker då lite härligt folk att åka med och bo med. Just nu lutar det åt antingen st anton eller val t. Men vi är också öppna för förslag!
Är ni i ungefär samma ålder och vill ha två Göteborgare som kan texterna till varenda Håkan Hellström låt så hit me up!

Svar

AlfredCederudd-Starck
17 inlägg
AlfredCederudd-Starck 17 inlägg 1 månad sedan

Tja är inne på samma banor att ta en sväng/säsong. Har varit i alla europeiska skidländer förutom Österrike, så är rätt sugen på det.
Född 99. Älskar puderåkning och öl i solig backe. Har körkort och hade inte bangat på att bila ner så att man har bil. Skittaggad på första säsong också!

Hör gärna av er

0709197085
För instant svar

EbbaRosberg
4 inlägg
EbbaRosberg 4 inlägg 1 månad sedan

Amen tjena killar, vi är två tjejer på samma bana. Ni har möjligtvis inte hittat boende? För vi är sökandes på det!!

Vi är två tjejer, en på 19 och en på 20 år, från Falsterbo i Skåne. Vi älskar att åka skidor och ser verkligen framemot denna säsongen!

Kram

EmilTrulsson
14 inlägg
EmilTrulsson 14 inlägg 1 månad sedan

Tjena, kille på 19 år här som också är jävligt sugen på första säsong. Varit i både St Anton och ValT innan och är helt såld på båda ställena.
Har en polare också född 99 som tvekar lite, bangar han så sticker jag nog själv i allafall! Oavsett så söker jag också folk som lever för puderåkning att dela boende med.
Inte bestämt helt om jag vill jobba eller inte än, hur ser planerna ut för er?

AlfredCederudd-Starck
17 inlägg
AlfredCederudd-Starck 17 inlägg 1 månad sedan

Tjena Emil vi är i startgropen ännu, vi letar väl mest efter lya för tillfället. Adda oss på FB mannen.

EmilTrulsson
14 inlägg
EmilTrulsson 14 inlägg 1 månad sedan

Skickat pm på fb

SofiaDahlback
4 inlägg
SofiaDahlback 4 inlägg 1 månad sedan

Hej, jag och en kompis är också sugna på att säsonga, vi har inte heller bestämt oss var men tänker typ st anton eller valtho!

Vi är två 19åriga tjejer som är taggade på bra skidåkning och fest, hör gärna av er om ni vill leta boende tillsammans!

JosefLoman
6 inlägg
JosefLoman 6 inlägg 1 månad sedan

Tjena jag och polare båda födda 99 är inne på att göra en säsong i St Anton eller Val T. Har hittat ett 4 manna boende i Val T, hur ser det ut på boendefronten för er?

Yodda
3 inlägg
Yodda 3 inlägg 1 månad sedan

Tjo!
Är 99:a och är oxå sugen på att göra mina första säsong, hest i st Anton. Mina kompisar är värdelösa skidåkare så tänker åka ensam men hade vart najs att dela boende, har ni hittat något och är sugna på mitt sällskap så hör gärna va er! Btw jag e legendarisk på Håkans texter wink

VidarTobrand
1 inlägg
VidarTobrand 1 inlägg 1 månad sedan | Senast ändrad VidarTobrand (1 månad sedan)

Tjena, vi är två 99or från Göteborg som också är sjukt intresserade av säsong i st anton och letar folk att dela boende med. Vi kollar mest på boende i st anton by men st jakob verkar också vara rätt bra eftersom det ligger nära och verkar finnas bra bussar som går ofta. Hur går det för er?

AntonMansson
3 inlägg
AntonMansson 3 inlägg 1 månad sedan

Tjena!
Är 96a och ska ner till alperna för att säsonga nu 18/19. Det blir min första säsong och även första gången i alperna. Åker både Skidor och bräda,men blir skidor denna gången. Kommer jobba på resturang då jag är kock. Delar också gärna boende ifall nån vet/har något gött ställe. Öppen för tips/förslag

AliciaBernsland
8 inlägg
AliciaBernsland 8 inlägg 3 veckor sedan

Heej! Jag är absolut inne på säsong nu 18/19 (19 år).
Väger mellan VT och St Anton! Kanske något mer åt St Anton... Finns ju för- och nackdelar med båda ställena, men någon i detta forum som vet något "speciellt" + eller - med dessa platser?
Söker också company till detta äventyr! Hit me up

AlexanderBurlin
3 inlägg
AlexanderBurlin 3 inlägg 3 veckor sedan

Tja, kille på 23 år från Skellefteå här. Är också inne på att pröva alperna. Gjort 4 säsonger i Hemavan innan och vill pröva nå nytt.
Åker både bräda och skidor, i pist och offpist. Turar gärna också.

Hör av er om ni kan tänka er ha med en norrlänning som infriar nästan alla era fördommar om norrland👍

0703832292

Yodda
3 inlägg
Yodda 3 inlägg 3 veckor sedan

Halloj nu har jag hittat boende för 3 personer i st Anton men åker ensam så har två sängar över. Skicka pm om intresse finns för att dela!
/Anton

LinaOsterberg
3 inlägg
LinaOsterberg 3 inlägg 3 veckor sedan

Tjena! Jag heter Lina och kommer från Ludvika. Har precis avslutat en sänsong i Whistler och är sjukt sugen på en andra sänsong i st Anton eller dylikt. Älskar puder och behöver också lite nya kompisar!

Coolalexcool
60 inlägg
Coolalexcool 60 inlägg 3 veckor sedan

Tjena hörni,
har precis skrivit en bloggpost om hur man hittar boende och jobb på bästa sätt i Alperna, ta en titt:
BLOGG...

Har själv kört 6 säsonger, Österrike, Nya zeeland och Australien

Ivarsoder
3 inlägg
Ivarsoder 3 inlägg 3 veckor sedan

Tja! Jag och en polare letar folk att dela boende med i chamonix. Vi är båda 21 år och tar en paus från plugget i Lund. Hör av er om det verkar intressant!!

AlfredCederudd-Starck
17 inlägg
AlfredCederudd-Starck 17 inlägg 3 veckor sedan | Senast ändrad AlfredCederudd-Starck (3 veckor sedan)

Yodda skrev:

Halloj nu har jag hittat boende för 3 personer i st Anton men åker ensam så har två sängar över. Skicka pm om intresse finns för att dela!
/Anton

Nice man! Vi blev precis 2 stycken nu så du kom som en skänk från ovan wink Skrev PM till dig. Vi har försökt att få tag i boende men inga hyresvärdar har svarat på våra mail.. Hur gjorde du?

SannaHelgesson
2 inlägg
SannaHelgesson 2 inlägg 3 veckor sedan | Senast ändrad SannaHelgesson (3 veckor sedan)

Tjena!
Är precis som ni andra såå sugen på att säsonga i Alperna i vinter! Träffa nytt folk, festa och åka skidor i den underbara atmosfären som Alperna erbjuder. Kan tänka mig Val Thorens, Bad Gastein, St Anton eller egentligen vart som!
Är 99a så tog studenten nu i somras och säsongsjobbar just nu i Norge fram till slutet av november.
Så söker ni roomie som som är go, glad, energisk och pratglad som tom är erfaren av kollektivboende, hit me up!!
Dm, Instagram: Sannahhelgesson

gurrak
10 inlägg
gurrak 10 inlägg 3 veckor sedan

Yo
Sitter och letar boende i St Anton just nu, jag och en polare till åker ner för att säsonga. Båda 20 år från Uppsala. Helst bor vi med andra för att få ner kostnaden lite för alla! Så hit me up om ni hittar något!
Finns på Fb för snabbast svar!

Franssonsimon
2 inlägg
Franssonsimon 2 inlägg 2 veckor sedan

Är jävligt sugen på säsonga också. Om någon söker med någon som tycker skidor är jävligt kul men inte blivit en höjdare på det ännu. Om ni söker någon så bara hojta till. 20 bast ensam grabb

Jofin
Online 17 inlägg
Jofin 17 inlägg 2 veckor sedan

Tjena Gänget
Vi letar personal till våran restaurang i Davos’/Klosters. Härligt team, bra drag mitt på Pisten. Boende finns. Letar Kock, Diskplockare (100 %) och även runners ( ca 50% bära tallrikar, städa, skotta snö) Dagtid. svara gärna ( kolla in stället) på info@alteschwendi.ch

Mvh Josefin

Josefin Citera
hannathomas
156 inlägg
hannathomas 156 inlägg 2 veckor sedan

Hej!
Om du letar efter job och en säng plats i Val Thorens säsong så kan jag hjälpa!
Vi på Johns Restaurang har några sängplatser över i våra personal lägenheter.
En säng för hela säsongen kostar 2350€ och 400€ i deposition.
Man bor i en lägenhet med 5 personer totalt. De ligger super centralt i byn både till pist och nattliv.
Om du har några frågor eller funderingar angående säng och lägenhet er du välkommen att
Vi har som sagt också jobb på Restaurant Johns, vi söker kockar, diskare och serverings personal.
mail fogsgaard@yahoo.com
Med Vänlig Hälsning Thomas

JDS
114 inlägg
JDS 114 inlägg 2 veckor sedan

Tjena

Om I vill till Val Thorens den här kommande säsongen, har jag en lägenhet i toppen av byen, perfekt beläget med en söderläge balkong. 5 personer lägenhet med 1 minut till pisten
pris for hele sæson er 2000 euro deposit 400 euro

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook