Bäst skidåkning i Japan?

censur
15 inlägg
censur 15 inlägg 9 mån sedan | Senast ändrad censur (9 mån sedan)

Hej,

Jag och min flickvän åker till Japan över jul och nyår. Vi landar i Tokyo men planen är att resa vidare för fem dagars skidåkning (OBS. Innefattar alltså även möjligheten att flyga till Nisekotrakten eller dylikt). Så min fråga till er är - vart ska vi åka?

Stort tack på förhand!

//Viktor

Svar

Snowjunkie
207 inlägg
Snowjunkie 207 inlägg 9 mån sedan

Ta snabbtåget upp till Nagano, häftig upplevelse att susa fram i 500 km/h, hyr bil där och åk till Hakuba, Okushiga Kogen eller Myoko. En bil är nästan ett måste skulle jag säga. Glöm inte att fixa internationellt körkort bara, annars är ni rökta.

Här hittar ni bra guider till orterna: Powderhounds

Snowjunkie Citera
censur
15 inlägg
censur 15 inlägg 9 mån sedan

Snowjunkie :

Ta snabbtåget upp till Nagano, häftig upplevelse att susa fram i 500 km/h, hyr bil där och åk till Hakuba, Okushiga Kogen eller Myoko. En bil är nästan ett måste skulle jag säga. Glöm inte att fixa internationellt körkort bara, annars är ni rökta.

Stort tack för tipset!

carl_couloir
364 inlägg
carl_couloir 364 inlägg 9 mån sedan

Snowjunkie :

Instämmer helt!

Om ni drar till Hakuba så brukar det bo många svenskar på Hakuba Poweder Lodge och Monkey Rider, själv skulle jag slå ett slag för Penke Panke som ligger granne med Sakka-området där ingår äver frukost ;-)

/C

censur
15 inlägg
censur 15 inlägg 9 mån sedan

carl_couloir :

Snowjunkie :

Instämmer helt!

Om ni drar till Hakuba så brukar det bo många svenskar på Hakuba Poweder Lodge och Monkey Rider, själv skulle jag slå ett slag för Penke Panke som ligger granne med Sakka-området där ingår äver frukost ;-)

/C

Grymt! Tack!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook