Nyköp av skidor

tequbs
1 inlägg
tequbs 1 inlägg 2 mån sedan

Tjenare!
Fick idag jobb i Stöten, och fick smått panik då jag fortfarande inte köpt nya skidor då jag lyckades knäcka min ena skida i offpisten i Val Thorens förra säsongen. Hur som blir detta paret det första "riktiga" jag köper själv. Då jag innan kört på det som mor och far erbjudit att betala. Hur som letar jag efter en bra Allmountain skida. Jag är rätt inne på ett par Black Crows Captis just nu, som jag får med ett par Griffon marker 13 bindningar, för 4000kr. Hur som tänkte jag fråga er om råd gällande detta. Är det någon superprisvärd skida ni anser är ett "måste"?

Bör tilläggas att jag kommer ha 30% på allt i skidshoppen, så att köpa nytt är inte helt av kartan heller.

Tack på förhand!
//Viktor

Svar

xQubeZ
31 inlägg
xQubeZ 31 inlägg 2 mån sedan

Jag skulle kanske leta efter några skidor som är aningen bredare. Iaf eftersom du nämnde att du knäckte din tidigare skida i off pisten. Om du främst åker pist kanske det inte är nödvändigt dock.

Denna sidan har för tillfället rätt bra rea på lite olika modeller. Rätt utplockat men hittar du några som passar är det ju en bra deal. https://www.aventyrsbutiken.se/c339-1/A … wboards-50

Salomons Mtn explore 95 sägs ju vara bra och de är rätt lätta med ifall du planerar på o tura med dem någon gång.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook