Sökes: Rumskompis Val Thorens

Heddious
1764 inlägg
Heddious 1764 inlägg 2 mån sedan

Hej!

Min rumskamrat de senaste säsongerna kommer till vintern att överge mig för att backpacka i Asien (snacka om oklara prioriteringar) så jag är på jakt efter en ny person att terrorisera med min förkärlek till att snooza en gång för mycket. Antingen hela säsongen (slutet av november - början av maj) eller en lagom del av den *stirrar på alla er som mumlat om att någon gång göra kortsäsong*.

Kort om mig: jag är snäll men lite nördig, äter havregrynsgröt varje morgon, städar ofta och noggrant, och tillbringar merparten av min vakna tid på skidor eller på jobbet. Gillar panaché, att ha mössa på mig, och att lyssna på trafikrapporterna på P4 Stockholm när jag är mer än 200 mil från närmaste Essingeled (eftersom mild skadeglädje ibland är bra för det dagliga välmåendet). Har gjort ungefär sju säsonger i VT tidigare och inte tröttnat än, vet inte om det säger mest om skidområdet eller mig själv? Antagligen är det en kombination.

Kort om boendet: Lägenhet på 18m2 + inglasad balkong som funkar som förråd/extra kylskåp pga skuggsida. Ett allrum med loftsäng + bäddsoffa, matplats och pentry, ett badrum, och en liten hall. Har badkar, ugn, mikro, skidförråd osv. Huset heter Le Sérac och ligger mitt i smeten högt upp i byn, men är lugnare än de flesta andra säsongarboenden vid bargatan.

Avstånd till backe: 35 meter
Avstånd till mataffär: 143 meter
Gym: Fem minuters promenad
Skidbusshållplats: 87 meter
Centre Médical: 18 meter
Barer/restauranger inom tre minuters promenad: Fler än 20

Om du är intresserad eller vill veta mer – släng iväg ett PM, alternativt mejla heddaberander [alfakrull] gmail punkt com.

Hörs!
/Hedda

bummarbloggen.com | jag förstår inte ironi Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook