hjälp med ett par skidor, 50/50 park och överallt

Alexander1
Online 22 inlägg
Alexander1 22 inlägg 5 mån sedan

187cm lång 60 kg, åker oftast kläppen, trysil och vemdalen.
åker inte på rails och inte direkt på dem största hoppen, men mellan hoppen och ibland stora hopp.
behöver en skida som klarar av av de mesta. åker egentligen bara över jul, nån gång vecka 2 och sen sportlovet. så ja åker inte as mycket. har ett par head the caddy nu, 84mm under fot men skulle vilja ha någonting bredare och mjukare.

har kollat på candide 1.0 och 2.0 samt k2 poacher, vilken hade blivit bäst för mig?
notera att ja är van att åka all mountain på en park skida, super stiff och 84mm. så ja tänker att candide 1.0 duger, men 2.0 kanske blir bättre, k2 har ja ingen aning om.
ja vill kunna buttera, ha en jävligt lekfull skida vore kul.
ja kanske har kollat på helt fel skidor, men de kändes som dem kanske skulle kunna passa.

Svar

Alexander1
Online 22 inlägg
Alexander1 22 inlägg 5 mån sedan

skulle gärna uppskatta rekomenderingar på andra skidor också

Tottek
Online 174 inlägg
Tottek 174 inlägg 5 mån sedan

Försök hitta ett par bättre begagnade extrem opinion 98 smile

JesperAdamsson
134 inlägg
JesperAdamsson 134 inlägg 5 mån sedan

Jag åkte på k2 poachers hela förra året och gillar skidan. Visserligen åker jag 90% park fortfarande men tycker den funkar bra över hela berget. Mjuk och lekfull skida, perfekta mått för min del!

De andra modellerna kan jag inte säga något om tyvärr, men @P-to-the-G kanske kan?

jeppekayey
13 inlägg
jeppekayey 13 inlägg 5 mån sedan

Armada arv 96! Aldrig haft en skida som funkar såpass bra överallt, har ett par poachers nu men skulle rekommendera arv om du vill ha en lite mer lekfull skida, tycker även den funkar helt ok i puder också

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook