Vill DU med till Sri Lanka i november?

joelbengs
10 inlägg
joelbengs 10 inlägg 1 vecka sedan

Också sugen på surf och värme i väntan på vintersäsongen i chamonix! Jag tänker mig november och kanske en del av december på Sri Lanka eller bali och lägger ut en tråd här innan jag bokar flyget om någon vill teama upp.

Hör av dig på pm, insta eller messenger isåfall!
@joelbengs

Svar

FilipHesse
Online 111 inlägg
FilipHesse 111 inlägg 1 vecka sedan

Kul! Är tyvärr uppbokad men önskar dig lycka till! Besökte både Sri Lanka och Bali i somras och de båda är väldigt roliga resmål, speciellt Sri Lanka mellan de två.

"There's no waiting for friends on a powder day" Citera
joelbengs
10 inlägg
joelbengs 10 inlägg 5 dagar sedan

FilipHesse skrev:

Kul! Är tyvärr uppbokad men önskar dig lycka till! Besökte både Sri Lanka och Bali i somras och de båda är väldigt roliga resmål, speciellt Sri Lanka mellan de två.

Tack! Det lutar helt klart åt Sri Lanka. Några tips på hostels eller grejer man inte får missa? smile

lyddepydde
Online 13 inlägg
lyddepydde 13 inlägg 5 dagar sedan | Senast ändrad lyddepydde (5 dagar sedan)

Sri Lanka är bäst! Råder alla att åka på sommaren så man kan vara på östkusten, för det är så mycket roligare. Men!! Ta buss och framförallt TÅG överallt, så mycket roligare och jättemycket hjälpsamma människor som gärna frågar vart du ska och hjälper med väskor och allt möjligt (vet inte hur mycket av detta är pga att jag reste själv som tjej dock). Fråga alla hostel och restaurangägare, tuktuk-förare och alla locals du kan hitta om vad det bästa med stället du är på är. Tror att den minst crowded delen just då lär vara sydväst på ön, runt Hikkaduwa och Mirissa är det en del turister, så ta er till de mindre kuststäderna(/byarna). Jamu Surf Lodge verkar rätt najs (300 kr natten för rätt bra standard, häften om man delar säng), men har själv inte varit där. smile) Finns mycket billigare också såklart om det lockar. Hoppas det blir najs!

joelbengs
10 inlägg
joelbengs 10 inlägg 4 dagar sedan

lyddepydde skrev:

Sri Lanka är bäst! Råder alla att åka...

Tack för tipsen! Att resa solo känns sketchy men har hört och läst så mycket om att man direkt kommer träffa skönt folk på plats så det är väl bara att boka och köra! Tror jag börjar på sydvästkusten med hostelboende och tar det därifrån helt enkelt, utan att boka något annat än dit och hemflyg. Wish me good luck! big_smile

lyddepydde
Online 13 inlägg
lyddepydde 13 inlägg 4 dagar sedan

joelbengs skrev:

lyddepydde skrev:

Sri Lanka är bäst! Råder alla att åka...

Tack för tipsen! Att resa solo känns sketchy men har hört och läst så mycket om att man direkt kommer träffa skönt folk på plats så det är väl bara att boka och köra! Tror jag börjar på sydvästkusten med hostelboende och tar det därifrån helt enkelt, utan att boka något annat än dit och hemflyg. Wish me good luck! big_smile

Jadå! Det kommer gå super, det är jättemånga som reser solo. Det roligaste jag gjort. big_smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook