Boende på Östgötaslätten är i behov an nya skidor (fysiskt eller online)

TallerThanYou
1 inlägg
TallerThanYou 1 inlägg 2 mån sedan

Hej!
Min skidvana tävlade som liten inom alpint (älskar att åka fort), är 196cm, väger runt 115kg, och nu letar jag efter en plats att köpa ett par nya skidor på. Jag skulle föredra att köpa fysiskt i butik och uppskattar bra tips på en välsorterad skidäffar i Östergötland, eller något som är värt resan (har bil, bor i Linköping). Även online kan funka för mig. Då jag inte vet vilken hemsida som är bäst idag så vänder jag mig till er mina skidkompisar, då jag litar på att ni har några bra tips.

PS: Vill ha ett par all-mountain skidor, då jag numera är mera leker i och utanför pisten.

Ha det gött, och pumpa pist/puder! (vi alla svänger olika)
/Simon L

Svar

Jesperjo
1 inlägg
Jesperjo 1 inlägg 2 mån sedan

Hej.
Har du kollat alpinbutiken i Norrköping?
De lägger ut en hel del.
Mycket annonser på blocket samt fysiskbutik.
Mvh

torax
150 inlägg
torax 150 inlägg 2 mån sedan

jockesalpinservice i Mjölby. Ta även en titt här på forumet. Finns beg i fint skick och en del nya skidor.

madness
32 inlägg
madness 32 inlägg 2 mån sedan

Roupez på Isaberg. Finns även som onlinebutik. http://www.skidshop.se

iSooLi
Online 854 inlägg
iSooLi 854 inlägg 2 mån sedan

Men alltså för en åkare med dina proportioner som gillar att stå på så måste ju de Moment Governor som nyss kom ut på Köp&Sälj sitta som en smäck, särskilt om du vill botanisera marker utanför pisten!

Eller varför inte Nybergs Extrem Opinion 108 Charger, även de på köp&sälj, kanske t.o.m. ännu vassare som allmountainalternativ än de förstnämnda.

The older I get, the faster I was. Citera
Josefsson91
4 inlägg
Josefsson91 4 inlägg 2 mån sedan | Senast ändrad Josefsson91 (2 mån sedan)

Tja jag har ett park volk mantra 191cm från 2015 med bindning du kan köpa, är själv 195 cm lång 110kg. De är i gott skick, och går definitivt att åka fort med

gustavkar
2 inlägg
gustavkar 2 inlägg 2 mån sedan

Slår också ett slag för både jockes alpinservice samt roupez. Om du köper i säsong ligger även roupez i tillgång till Isaberg så finns säkert möjlighet till provåk!

Pillard
Online 2960 inlägg
Pillard 2960 inlägg 2 mån sedan

Slår också ett slag för Jockes. Dels är han själv förbaskat trevlig, sen är det sjukt kul att lilla Mjölby kan ha en så välsorterad skidbutik och till sist så har han faktiskt riktigt bra utbud.

Men, sen är det ju begagnat som är optimalt och de tips du fick är alla bra, även om Governor är en ganska plankig upplevelse kan jag tycka

iSooLi
Online 854 inlägg
iSooLi 854 inlägg 2 mån sedan

Pillard :

Men, sen är det ju begagnat som är optimalt och de tips du fick är alla bra, även om Governor är en ganska plankig upplevelse kan jag tycka

Men så är du väl vad, en 30-40 kg lättare än TS??

The older I get, the faster I was. Citera
Pillard
Online 2960 inlägg

iSooLi :

Pillard :

Det stämmer onekligen (ca 40 kilo) men jag är tveksam till att det spelar så stor roll. Det var alltså inte att den kändes för styv utan bara stum snarare. Skulle ju tro att Opinion Chargern eller ett par gamla Katana i 197 är betydligt roligare. Annars om man kan hitta min gamla drömskida El Dictator smile

MarkusO
1015 inlägg
MarkusO 1015 inlägg 2 mån sedan

Pillard :

iSooLi :

Pillard :

Det stämmer onekligen (ca 40 kilo) men jag är tveksam till att det spelar så stor roll. Det var alltså inte att den kändes för styv utan bara stum snarare. Skulle ju tro att Opinion Chargern eller ett par gamla Katana i 197 är betydligt roligare. Annars om man kan hitta min gamla drömskida El Dictator smile

Intressant att "Katana 197" och "roligare" till slut fick samsas i en mening, så här ca 10 år senare.
Det är matiga grejer det. Sjuuuukt mycket större i känslan än den smidiga 190:an. Roligt i sig att testa dem, men tycker ändå att man ska undvika att överanvända det adjektivet i just det sammanhanget..

Därmed inte sagt att det inte är rätt val. Det kan det faktiskt vara. TS är ingen liten människa.

- Hel och ren? - Citera
Pillard
Online 2960 inlägg

MarkusO :

Pillard :

iSooLi :

Intressant att "Katana 197" och "roligare" till slut fick samsas i en mening, så här ca 10 år senare.
Det är matiga grejer det. Sjuuuukt mycket större i känslan än den smidiga 190:an. Roligt i sig att testa dem, men tycker ändå att man ska undvika att överanvända det adjektivet i just det sammanhanget..

Därmed inte sagt att det inte är rätt val. Det kan det faktiskt vara. TS är ingen liten människa.

Haha! Nu har jag iof inte testat Katana i 197 (tycker som sagt att 190 var smidiga för min storlek och jag väger ju som sagt 40 kilo mindre än TS). Jag har däremot testat föregångaren till Governor i längre längd och det var en synnerligen livlös historia. Det blir ju dock extra intressant eftersom den till Governor närbesläktade Bibbyn är min absoluta favoritskida.

Tottek
52 inlägg
Tottek 52 inlägg 2 mån sedan

Dök ju upp på Blocket och här på köp & sälj, de där skulle vara något för sig låter det som! big_smile
Extrem Opinion 108 Charger 193cm Nya https://www.blocket.se/vi/81819050.htm

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook