Söker boende i Engelberg

SimonKarlsson
Online 3 inlägg
SimonKarlsson 3 inlägg 2 veckor sedan

Tja! Söker boende i Engelberg från början av Januari till slutet av April. Hör av dig om du vill ha någon att dela boende med!

Svar

Erwall
10 inlägg
Erwall 10 inlägg 2 veckor sedan

Har också kollat på Engelberg, verkar vara att schysst ställe för toppturande. Har du varit där tidigare? Jag tänkte också dra i början av januari, så är absolut på att dela boende.

jakobfink
14 inlägg
jakobfink 14 inlägg 1 vecka sedan

Hej,

Jag är också på jakt efter boende i Engelberg under Feb-Mars för att åka offpist och gärna tura mycket.

//Jakob

Robertlundmark
13 inlägg
Robertlundmark 13 inlägg 1 vecka sedan

Halloj, är också sugen på Engelberg från jan. Åker offpist och turar mer än gärna / Robert

Erwall
10 inlägg
Erwall 10 inlägg 1 vecka sedan

Kul att fler är taggade, hade varit superfett att styra något tillsammans. Låter som att vi alla är inne på samma spår med åkningen.

Jag har sökt runt en del efter boende och det finns länkar till en hel del lägenheter och hus på https://www.engelberg.ch/en/accommodati … n-request/ Priserna varierar men ligger generellt runt 25-35 tusen kronor i månaden för mellan 2 och 4 personer. De flesta verkar vara utformade för familjer med dubbelrum + ett eller flera rum med enkelsängar. Simon tipsade om sunnmatt.ch så jag bläddrade igenom där också och det verkade finnas lite mer variation i utformning och pris. Borde gå att hitta något som passar där.

Har kollat lite vanliga stora bokningssidor, Airbnb t.ex. men det verkar inte vara mycket att hitta där.

MansLarsson
3 inlägg
MansLarsson 3 inlägg 1 vecka sedan

Tjena,

Kolla in denna firma som jag vet många säsongare i Engelberg brukar använda sig av. Kul att ni är sugan på Engelberg! Drar dit för andra året denna säsong smile

https://www.sunnmatt.ch

eSund
Online 8 inlägg
eSund 8 inlägg 1 vecka sedan

Haj!

Står just nu i valet och kvalet mellan Chamonix och Engelberg. Har inte löst boende ännu, så detta är av stort intresse. Åker ner till öppning, början på december.

Följer tråden med stort intresse!

Erwall
10 inlägg
Erwall 10 inlägg 1 dag sedan

Efter att ha kollat ett antal vändor på sunnmatt är min slutsats att vi hade behövt vara 3-4 personer som delar beonde för att få ihop det. Det verkar vara lite spridda skurar för vilka perioder vi i tråden tänker vara iväg. Hur många av er är taggad på att dela boende och hur flexibla är ni med när och hur länge?

Jag tänkte vara iväg 3 månader, från ca 5e januari. Kan tänka mig en eller fler månader av den tiden i Engelberg om vi kan styra något.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook