Söker tips om stora otg-Google och hjälm

ErikSvensson
1 inlägg
ErikSvensson 1 inlägg 5 dagar sedan

Har bekymret med att vara född med ett alldeles för stort huvud, och dålig syn dessutom...

Så letar efter ett par stora otg-google (gärna med utbytbar lins), provat en del i lokala skidaffären men utbudet e inte jättestort...

Skulle även behöva tips om stora hjälmar för oss med stort huvud, nu har jag en scotthjälm som funkar så länge jag inte öppnar munnen för stort (kort hakrem) samt är relativt nyklippt smile
Har upptäckt i hjälmletandet att det är inte det att jag har för stort huvud i omkrets utan att det är väldigt runt och inte ovalt.
Tar jag tillvekares största hjälmar så funkar nästan alla, men det är på tok för mycket spel i sidled.
Några tips på tillverkar som glr ”runda” hjälmar, en så länge e det bara scott som funkar hyfsat.

Svar

unsuspected
304 inlägg
unsuspected 304 inlägg 4 dagar sedan

Goggles kan jag rekommendera Dragon PXV, helt sjukt brett synfält men angående hjälm så måste du tyvärr pröva dig fram själv.

yolof
Online 17 inlägg
yolof 17 inlägg 3 dagar sedan

Oakley Flight Deck är riktigt stora och har OTG-egenskaper, men det beror ju såklart på bågarnas utformning så testa. Finns även en XM-version som är aningen mindre. Linserna är riktigt bra och utbytbara.

pd
117 inlägg
pd 117 inlägg 3 dagar sedan

I princip alla Cebe-goggles som jag testat har fungerat prima över glasögon. Kör med Origins L med fotokromatisk lins som funkar i så gott som alla förhållanden.

sportbrillor.se har de flesta modeller av goggles och fria returer så det är bara att beställa hem, prova och returnera.

klassy
377 inlägg
klassy 377 inlägg 2 dagar sedan

Du måste testa vad som passar ditt ansikte och dina bågar. Alla passar olika på olika huvuden och bågar.

Smith I/O X passade många när jag jobbade i butik, men den som passade allra bäst på de flesta var Smith Knowledge OTG. De ser ju inte så nymodiga ut, men tydligen bra mot imma på dina glasögon.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook