Black crows anima bindingsposisjon

StephenLarsen
2 inlägg
StephenLarsen 2 inlägg 5 mån sedan

Jeg skal montere et par shift på de nye black crows anima skiene mine. Så tenker jeg på hvor jeg skal montere bindingen. Det er anbefalt med -6 cm fra true center.

Jeg vurderer å montere -4 eller -5 for å få litt mer balanse i luften.

Er det noen som har erfaringer?

Svar

yiu-han
Online 210 inlägg
yiu-han 210 inlägg 5 mån sedan

Blister review

Här finns lite info.

Shellstrom
45 inlägg
Shellstrom 45 inlägg 5 mån sedan

Jag har ett par Anima Freebird som jag ska slänga på ett par Shifts på. Kan man utgå från samma montering som Animan eller är flexet annorlunda på Freebird-versionen?

yiu-han
Online 210 inlägg

Jag har både Anima 188 och Anima Freebird 188 och körde båda med Adrenalin på rekommenderat förra säsongen.

Jag tycker att förhållandet av hårdhet fram/bak är ganska lika mellan dom. Men Freebird är mycket mjukare generellt så jag skulle inte vilja montera längre fram p.g.a. det. Vanliga Anima kan jag tänka mig att flytta fram 1-2 cm eftersom den är stabil framåt. Tror till och med att jag skulle gilla dom bättre så.

Shellstrom
45 inlägg
Shellstrom 45 inlägg 5 mån sedan

yiu-han :

Jag har både Anima 188 och Anima Freebird 188 och körde båda med Adrenalin på rekommenderat förra säsongen.

Jag tycker att förhållandet av hårdhet fram/bak är ganska lika mellan dom. Men Freebird är mycket mjukare generellt så jag skulle inte vilja montera längre fram p.g.a. det. Vanliga Anima kan jag tänka mig att flytta fram 1-2 cm eftersom den är stabil framåt. Tror till och med att jag skulle gilla dom bättre så.

Tack för input!
Tyckte du att dom kompletterade varandra bra i samma quiver? Jag har läst att många tycker Freebird är väldigt mjuka men med mina 70 kg och inte allt för aggressiva åkning så hoppas jag på att de ska funka bra även för liftburen puderåkning.

StephenLarsen
2 inlägg
StephenLarsen 2 inlägg 5 mån sedan

Takk for svar! Jeg tror nok at det går fint å fremovermontere bindingen litt, siden den allerede er relativt stiv i fronten. Jeg Tror det kan bli gøy ski med montering -4/-5 cm.

yiu-han
Online 210 inlägg

Shellstrom :

Tack för input!
Tyckte du att dom kompletterade varandra bra i samma quiver? Jag har läst att många tycker Freebird är väldigt mjuka men med mina 70 kg och inte allt för aggressiva åkning så hoppas jag på att de ska funka bra även för liftburen puderåkning.

Ja dom kompletterar varandra bra. Dom är väldigt mjuka men ändå ganska stabila om man är lite lätt på fötterna.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook