Dags att storlekar är ett krav i annons.

makeasound
233 inlägg
makeasound 233 inlägg 3 mån sedan

Hej,

@Johan kan det inte läggas in på kategorin där pjäxor ofta hamnar, ett krav på storlek.

Likaså under kategorin skidor, ett längdkrav. Så slipper vi alla skicka sms sena kvällar och fråga om längden hela tiden.

Självklart likaså kläder.

Så när annonsen skall upp så får den som inte angett storlek, en blänkare om : för fan, berätta vilken storlek!

Tack för mig och mina barn.

Svar

Heddious
1779 inlägg
Heddious 1779 inlägg 3 mån sedan

+1

bummarbloggen.com | jag förstår inte ironi Citera
jeppenator
7780 inlägg
jeppenator 7780 inlägg 3 mån sedan

bästa förslaget på länge! smile

Ill be back Citera
viktorflygare
107 inlägg
viktorflygare 107 inlägg 3 mån sedan

Ja! Fantastiskt förslag!

Alfakrull
Online 314 inlägg
Alfakrull 314 inlägg 3 mån sedan

Ja, gärna kompletterat av en text om vad som brukar vara bra att ha med i beskrivningen (typ skick och specifikation på varan)!

10kr rabatt/mån hos vimla för både dig och mig: https://vimla.se/?201704201322205979 Citera
makeasound
233 inlägg

Alfakrull :

Ja, gärna kompletterat av en text om vad som brukar vara bra att ha med i beskrivningen (typ skick och specifikation på varan)!

Jag förstår dig, men det där blir svårt då det är så godtyckligt. Där är ju något som får bedömas när kontakt tagits. Förstår du hur jag tänker? Det är svårt att ha samma syn på vad som är en 3 eller 4 i en skala 1-5.

makeasound
233 inlägg

jeppenator :

bästa förslaget på länge! smile

Tack! Det var glädjande !

hasseman84
21 inlägg
hasseman84 21 inlägg 3 mån sedan

Bra förslag. Ju mer information i annonsen ju bättre är det.
Information om själva objektet är för mig avgörande om jag skall ta kontakt med säljaren. Står det bara några rader så gå jag (personligen) vidare till nästa eventuell säljare.

makeasound
233 inlägg

hasseman84 :

Information om själva objektet är för mig avgörande om jag skall ta kontakt med säljaren. Står det bara några rader så gå jag (personligen) vidare till nästa eventuell säljare.

Helt med dig

PatrickSthlm
150 inlägg
PatrickSthlm 150 inlägg 3 mån sedan

makeasound :

hasseman84 :

Helt med dig

Ett icke problem tycker jag. Snarare en nice feature. Jag vill inte handla av idioter, är man så korkad att man lägger upp en annons utan nödvändig information som storlek eller längd, då får det vara wink

Alfakrull
Online 314 inlägg
Alfakrull 314 inlägg 3 mån sedan

makeasound :

Alfakrull :

Jag förstår dig, men det där blir svårt då det är så godtyckligt. Där är ju något som får bedömas när kontakt tagits. Förstår du hur jag tänker? Det är svårt att ha samma syn på vad som är en 3 eller 4 i en skala 1-5.

Min tanke var alltså inte skickbeskrivning på en skala utan att med faktiska ord beskriva befintligt slitage och eventuellt hur mycket det som säljs använts

10kr rabatt/mån hos vimla för både dig och mig: https://vimla.se/?201704201322205979 Citera
makeasound
233 inlägg

PatrickSthlm :

makeasound :

hasseman84 :

Helt med dig

Ett icke problem tycker jag. Snarare en nice feature. Jag vill inte handla av idioter, är man så korkad att man lägger upp en annons utan nödvändig information som storlek eller längd, då får det vara wink

Du handlar sällan på freeride 😉 Vi är klart alla olika.

PatrickSthlm
150 inlägg
PatrickSthlm 150 inlägg 3 mån sedan

makeasound :

PatrickSthlm :

makeasound :

Helt med dig

Stämmer, men däremot säljer mkt då jag onödigt ofta byter ut delar av min utrustning. Går väldigt smidigt när man är tydlig i kommunikationen. Lite som livet i övrigt.

makeasound
233 inlägg

PatrickSthlm :

makeasound :

PatrickSthlm :

Stämmer, men däremot säljer mkt då jag onödigt ofta byter ut delar av min utrustning. Går väldigt smidigt när man är tydlig i kommunikationen. Lite som livet i övrigt.

Tänk då va bra att vi kommunicerar ut detta så att du har chans att göra ännu mer bra köp här på freeride och vi tvingar in folk i en ny vana👌
En kan aldrig byta utrustning för ofta..

Axl
255 inlägg
Axl 255 inlägg 3 mån sedan

Önskvärt är att man skriver storlek/längd redan i rubriken. Vet inte hur många annonser med tex ”barnskidor” jag klickat på.

erik_lagg
Online 732 inlägg
erik_lagg 732 inlägg 3 mån sedan

Håller med. Längd och storlekar är bra att ha i rubriken. När man säljer skidor är det bra med minst tre bilder: undersida, ovansida och spannprofil. Men allt det är önsketänkande så om man bara tvingar in längd/storlek i annonserna är mycket vunnet.

makeasound
233 inlägg

erik_lagg :

Håller med. Längd och storlekar är bra att ha i rubriken. När man säljer skidor är det bra med minst tre bilder: undersida, ovansida och spannprofil. Men allt det är önsketänkande så om man bara tvingar in längd/storlek i annonserna är mycket vunnet.

👌🙌

johan
Online 2874 inlägg
johan 2874 inlägg 2 mån sedan

Kul med förbättringsförslag. Vill gärna höra från flera medlemmar om ni gillar detta eller ej.

Räcker det med en förklarande text under beskrivningen? typ "Tänk på att skriva storlek / längd och i vilket skick varan är i"

Martin-J
40 inlägg
Martin-J 40 inlägg 2 mån sedan

Ja storlek måste väl ändå anses vara ett minimikrav. Förstår inte hur vissa tänker, dom skriver ju inte ut storleken i annonstexten heller.

erik_lagg
Online 732 inlägg
erik_lagg 732 inlägg 2 mån sedan

Allra bäst vore om man var tvungen att ange längd för skidor och storlekar för pjäxor och kläder. Dvs att det inte gick att lägga upp annonsen annars. Sen vore det ju fint om de också var sökbara som fält. Iofs inser jag svårigheten med storlekar på kläder då de är i olika måttenheter.

Marboh
47 inlägg
Marboh 47 inlägg 2 mån sedan

erik_lagg :

Monterad för sulmått.... så slipper man maila för att utröna om det går att få i pjäxorna utan att montera om bindningen.

erik_lagg
Online 732 inlägg
erik_lagg 732 inlägg 2 mån sedan

Marboh :

erik_lagg :

Monterad för sulmått.... så slipper man maila för att utröna om det går att få i pjäxorna utan att montera om bindningen.

Just ja. Man kanske ska skilja på vad som krävs och vad som skulle vara önskvärt.
Så krav på skidor:
modell, märke, årsmodell, längd, monterad för sullängd
Problemet med monterad för sullängd är att en del skidor säljs utan bindningar, men det kan man lösa med ett alternativ (bindning saknas). Ett annat problem är att man ha bytt pjäxa sedan monteringen och satt bindningen i ytterläge för att få in en ny pjäxa.

Mizze
104 inlägg
Mizze 104 inlägg 2 mån sedan

+1 på storlek på kläder- även om märkena skiljer sig åt, får en väl anstränga sig lite och googla fram om märket tenderar att vara stora eller små i storleken. Oavsett om märket ligger mer åt kroppspyjamashållet än armétält, skiljer det sig markant mellan S och XL.

Fortsatt medhåll angående bild på över- och undersida samt spann på skidan och information om vilken storlek bindningen är monterad för, alternativt bindning saknas samt längd på skidan och storlek på pjäxor. Lägstakrav borde vara åtminstone märke, årsmodell, längd på skidan och för pjäxor märke och storlek.

Genom att skapa kategorier för egenskaper som ska finnas för att möjliggöra publicering, underlättar det för folk att få med informationen som krävs.

iSooLi
Online 866 inlägg
iSooLi 866 inlägg 2 mån sedan

Jag vet faktiskt inte om jag verkligen håller med om att kravställa informationsinnehållet. Visst, jag håller med om att det är sjukt störande att det saknas basal info om tex pjäx-/klädstorlekar och skidlängder. Har själv messat och frågat/påpekat några gånger men lagt av med det nu.

För jag tänker som så, att fattar inte säljaren att skriva ut den informationen, så kan de lika gärna få stå där med osålda prylar. På nåt sätt måste man väl få folk att lära sig att tänka själv, utan att behöva mallar för allt.

Så på sin höjd en skriftlig uppmaning som @johan föreslog tyckar jag. Kanske med en inledning i stil med: "du kommer att ha större chanser att få din vara såld om du skriver ut..."

The older I get, the faster I was. Citera
iSooLi
Online 866 inlägg
iSooLi 866 inlägg 2 mån sedan | Senast ändrad iSooLi (2 mån sedan)

Däremot skulle jag gärna se att det fanns kommentarsfält till annonser, då är det enkelt att fråga efter ytterligare info samt att andra läsare får både frågan och svaret serverat.

Kolla t.ex. TGR:s köp&sälj där en annons ofta utvecklas till nåt som liknar en forumtråd. Bra skit tycker jag!

The older I get, the faster I was. Citera
makeasound
233 inlägg
makeasound 233 inlägg 2 mån sedan

johan :

Räcker det med en förklarande text under beskrivningen? typ "Tänk på att skriva storlek / längd och i vilket skick varan är i"

Jag tycker inte det räcker, för då uppstår endå frågor som enkelt kan skippas genom att när annonsen läggs upp då det inte går att lägga upp om du missat, låt säg kategori. Vid dessa tillfällen( händer ofta) så skall det isåfall bli likadant, att det färgad rött det som glömts.

ALL respekt åt att alla vill ha extra allt och så, men kan vi inte börja långsamt. Sulängder hit eller bredd dit. Alltså sådant kanske kan läggas till i senare skeden. Sådant här med filtrering tar långtid att få bra, så varför krångla till det.

Du gör ett kanonjobb Johan. Detta hade varit skoj om det gick att lägga in. Det förenklar.

enriico
31 inlägg
enriico 31 inlägg 2 mån sedan

iSooLi :

Däremot skulle jag gärna se att det fanns kommentarsfält till annonser, då är det enkelt att fråga efter ytterligare info samt att andra läsare får både frågan och svaret serverat.

+1 på den!

makeasound
233 inlägg
makeasound 233 inlägg 2 mån sedan

Come on freeride

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook