Storlek snowboardboots

Snowgubbe
5 inlägg
Snowgubbe 5 inlägg 1 vecka sedan

Tänkte beställa ett par adidas Response men har inte möjligheten att testa dom innan, så vad tror ni?

Fötterna är 26,5 cm utan strumpor och dom aktuella storlekarna hos adidas själva blir då:

42 2/3 (26,3 cm) eller
43 1/3 (26,7 cm)

Tänkte forma innerkängan med strupa/ris men inget mer

Svar

unsuspected
331 inlägg
unsuspected 331 inlägg 1 vecka sedan

Jag har 26,7cm 26,4 fötter och har mondopoint 265 vilket i Adidas är 42EU vilket är skumt för enligt deras hemsida ska jag ha 43 1/3 men de hade varit förstora
Beställ båda och skicka tillbaka den som inte passar.
Har du breda fötter? Om inte skulle jag välja något annat märke då Adidas läst är riktigt bred(EE-EEE)

Snowgod
Online 508 inlägg
Snowgod 508 inlägg 1 vecka sedan

Det är svårt att välja rätt när man kan prova allt en riktigt välsorterad butik har att erbjuda. Att hitta rätt på nätet borde vara helt hopplöst, passformen är ju mycket mer än bara längden på foten. Har man lite stöd i hålfoten gör det ju stor skillnad på längden, säkert en hel storlek. Sen har du ju bredd och höjd utmed hela foten att ta hänsyn till också samt hur de sitter runt fotleden. Hälgreppet är sjukt viktigt tycker jag.

Har du samma märke på boots nu eller varför ska du ha just dessa?

Snowgubbe
5 inlägg
Snowgubbe 5 inlägg 1 vecka sedan

Förstår såklart att jag borde pröva ut boots men det är svårt i Stockholm och vill ha nya nu till början av säsongen hmm

Det jag letar efter egentligen är boots med dubbel boa, flex någonstans mittemellan och inte bygger så mycket i bindningen.

Aldrig testad adidas men vet att dom är lite bredare. Fastnade lite för reduced footprint

Just4fun
29 inlägg
Just4fun 29 inlägg 1 vecka sedan

Finns väl några butiker i Stockholm som säljer snowboardgrejer?
Både Vans x Brädkultur och något nytt ställe på söder
https://www.facebook.com/Stuntwooddist/

unsuspected
331 inlägg
unsuspected 331 inlägg 1 vecka sedan

Snowgubbe :

Förstår såklart att jag borde pröva ut boots men det är svårt i Stockholm och vill ha nya nu till början av säsongen hmm

Det jag letar efter egentligen är boots med dubbel boa, flex någonstans mittemellan och inte bygger så mycket i bindningen.

Aldrig testad adidas men vet att dom är lite bredare. Fastnade lite för reduced footprint

Går att beställa från Hollywoods butik in Sthlm för att kunna pröva de.

Annars finns som sagt Brädkultur, Stuntwood, Stadium(Sergelgatan och Barkarby) och Länna Sport i Sthlm.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook