Köpråd varmt underställ

PierreN
14 inlägg
PierreN 14 inlägg 5 mån sedan

Jag är på jakt efter ett varmt första lager (överdel), merinoull har jag hört är bra grejer och att t.ex. devold och aclima har bra skit.
Lite utav en djungel för mig så skulle behöva tips! Helst så billigt som möjligt då jag studerar så kan jag gå på värsting kittet efter studierna ?

Tack på förhand!

Svar

miol11
124 inlägg
miol11 124 inlägg 5 mån sedan

Inte varmast men bäst ?
https://www.tindeberg.se/aclima-wn-crew … FrEALw_wcB

Fatboy
154 inlägg
Fatboy 154 inlägg 5 mån sedan

Devolds underställ brukar vara riktigt bra.

telemarkus
199 inlägg
telemarkus 199 inlägg 5 mån sedan

Aclima DoubleWool verkar vara the shit.
"Det enda som är varmare än merinoull, är flera lager merinoull"

Ski now work later Citera
eriC1
327 inlägg
eriC1 327 inlägg 5 mån sedan

Woolpower crewneck 200. Inte billigast men väldigt varmt för sin materialvikt, samt hållbar.

Tottek
197 inlägg
Tottek 197 inlägg 5 mån sedan

Jag kör med Helly Hansen Warm, helnöjd med det! smile

PierreN
14 inlägg

@miol11
Tittat på ett sånt men det får bli ett senare köp ?

@Fatboy
Är det någon speciell du rekommenderar eller kan det inte gå fel med devold?

@telemarkus , @eriC1
Tack!

@Tottek
Skulle du kunna länka, eller är det lifa du menar?

perka99
19 inlägg
perka99 19 inlägg 5 mån sedan

Jag använder Devold Expedition när det är kallt, grymt nöjd

Tottek
197 inlägg

@PierreN Helly Hansen Roskilde är det de heter, tror det numera heter typ lifa merino smile

Fatboy
154 inlägg

Har använt en äldre modell av den här

https://m.addnature.com/devold-duo-acti … 14478.html

LawndartGustav
Online 1098 inlägg
LawndartGustav 1098 inlägg 5 mån sedan

Woolpower 200g om du inte vill ha flera. Värmer mer än andra och man blir inte så blöt då tyget i sig är väldigt luftigt. Överlägset om jag inte skulle ha olika till olika aktiviteter. Väljs alltid vid liftburen åkning så länge ddet inte är plusgrader.

Åk mer jobba mindre! Citera
PierreN