Ut på tur, aldrig sur? - Bad Hofgastein v12

Gusten26
13 inlägg
Gusten26 13 inlägg 4 mån sedan

Familjeresan är bokad till v12 och Bad Hofgastein. Visst är det kul att snurra i en barnbacke med kidsen i några timmar, men det är ju också kul att gå någon tur och få lite större åk.

Jag har åkt en hel del, gått en del turer, men känner mig tryggast om man får hjälp av lokal guide.

- Någon som har tips på bra guide i Gasteinerdalen?
- Ännu bättre, någon som kommer att vara på plats under v 12 och vill hyra guide till lägre pris per person, eller är på plats med lite större grupp och har plats för en åkare till?

Min tanke är att åka med guide två tre dagar under veckan på plats.

Jag bjussar på första ölen på after skin.

Svar

callekuling
Online 26 inlägg
callekuling 26 inlägg 4 mån sedan

Hej,

Åkte med https://www.freeride-gastein.com/en/fre … astein.php för 2 år sedan, var en av deras freeride turer som de kör nån gång per vecka när förhållandena är rätt. Bra guide, seriös säkerhetsgenomgång.

Kan rekommendera freeridegastein, kommer själv boka nån guide från dem vid nästa besök ?.

callekuling Citera
Gusten26
13 inlägg
Gusten26 13 inlägg 4 mån sedan

callekuling :

Hej,

Åkte med https://www.freeride-gastein.com/en/fre … astein.php för 2 år sedan, var en av deras freeride turer som de kör nån gång per vecka när förhållandena är rätt. Bra guide, seriös säkerhetsgenomgång.

Kan rekommendera freeridegastein, kommer själv boka nån guide från dem vid nästa besök ?.

Strålande - tack för tipset!!!

Gusten26
13 inlägg
Gusten26 13 inlägg 2 mån sedan

Bumpar denna igen då det är dags att åka ner på lördag.

Har anmält mig till Freeride Gasteins tur nästa vecka, dock skulle jag också vilja gå någon tur till med guide också. Det fins tyvärr inte möjlighet att gå med i någon grupp med guide som guiderna redan har, utan är man solo så är det guide privat som gäller. Visst, trevligt att ha en guide helt för sig själv, men i dyraste laget.

Så - igen - om någon är i Gasteinerdalen under nästa vecka och kan tänka sig att hyra guide tillsammans, eller kan tänka sig att man kan joina någon grupp, hör av dig! (Är flexibel på dag ,eller dagar).

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook