Head Kore 99 med Salomon S/LAB Shift MNC

niclass
3 inlägg
niclass 3 inlägg 1 vecka sedan

https://www.freeride.se/img/photo/n/3fe198c7456306ec28c4710350c7e39a.jpg
Jag tänker köpa Head Kore 99 med Salomon S/LAB Shift MNC, och eftersom det är första gången med touringbindning/techinfästning. Är det någon som har samma uppsättning eller har bra tips om monterings punkt,
kollat runt lite bland polarna men kom väl inte riktigt fram till något bra. På linjen eller -/+ ?cm
Ha dä gött !

nicsass Citera

Svar

Tottek
123 inlägg
Tottek 123 inlägg 1 vecka sedan

Recommend är ju - 11.7 så jag hade ju flyttat fram det 1 eller 2 cm iaf smile

enriico
27 inlägg
enriico 27 inlägg 1 vecka sedan

Tottek :

jag hade ju flyttat fram det 1 eller 2 cm:)

Varför skulle du flytta fram den?

LawndartGustav
1087 inlägg
LawndartGustav 1087 inlägg 1 vecka sedan

Om ett företag bygger en skida för en viss monteringspunkt hur kan det alltid vara så på internet att någon vet bättre än företaget som byggt dom.
Det är ju inte så att de som bygger skidor är ingenjörer och bygger skidor som jobb eller så wink
Sen visst, finns skidor som har en helt ok sweetspot så det går att flytta bindningen lite.

Åk mer jobba mindre! Citera
Tottek
123 inlägg
Tottek 123 inlägg 1 vecka sedan | Senast ändrad Tottek (1 vecka sedan)

enriico :

Tottek :

jag hade ju flyttat fram det 1 eller 2 cm:)

Varför skulle du flytta fram den?

För jag föredrar kortare skida framför foten smile skulle vilja fram 4-5cm egentligen men monteringspunkten är väll långt bak av en anledning därför skulle jag flytta fram bara 1 kanske 2 cm smile

enriico
27 inlägg
enriico 27 inlägg 1 vecka sedan

@Tottek Som jag tolkar det har du själv inte åkt skidan eller fått monteringspunkten rekommenderad av någon som åkt skidan frammonterad. Tittar man runt på diverse forum och läser tester får jag bilden att den från Head rekommenderade punkten är ”spot on”. Känns inte helt seriöst av dig att rekommendera en monteringspunkt baserat på vad du ”tror” skulle passa dig bra.

Tottek
123 inlägg
Tottek 123 inlägg 1 vecka sedan

enriico :

@Tottek Som jag tolkar det har du själv inte åkt skidan eller fått monteringspunkten rekommenderad av någon som åkt skidan frammonterad. Tittar man runt på diverse forum och läser tester får jag bilden att den från Head rekommenderade punkten är ”spot on”. Känns inte helt seriöst av dig att rekommendera en monteringspunkt baserat på vad du ”tror” skulle passa dig bra.

Jag skulle inte påstå att det är en proffsig rekommendation med tanke på att jag inte ät ett proffs ^^ svarade bara hur jag själv hade gjort och tänkt om jag hade köpt skidorna, inte mer än så. Upp till var och en o bestämma hur man vill göra med sina egna skidor smile

carl_couloir
293 inlägg
carl_couloir 293 inlägg 1 vecka sedan

Skrev inte någon av Regner-bröderna att han monterar fram sina Kore ngt??

/C

MnO
2183 inlägg
MnO 2183 inlägg 1 vecka sedan

carl_couloir :

Skrev inte någon av Regner-bröderna att han monterar fram sina Kore ngt??

/C

Det gör dom säkert, men det lär knappast åkas så mycket på 99:an i det fallet. 105:an och 117 lär få betydligt mer åktid.

niclass
3 inlägg
niclass 3 inlägg 5 dagar sedan

Godmorgon,
Det blev en del olika meningar om detta, en het fråga smile
Jag håller nog med LawndartGustav och det var nog så jag tänkte från början, men ju mer jag började rodda runt i det ju krångligare blev det !?
Nu köpte jag dom med "manufacturer's recommendation"
Tack och hoppas ni får en härlig säsong ! smile

nicsass Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook