Fusion 95 vs Völkl RTM84

MagnusHeimburg
1 inlägg
MagnusHeimburg 1 inlägg 1 vecka sedan | Senast ändrad MagnusHeimburg (1 vecka sedan)

Hej, någon som kört både Fusion 95 och Völkl RTM84 och som kan dela erfarenheter?
Magnus

Svar

Bohica
94 inlägg
Bohica 94 inlägg 1 vecka sedan

Jag åkte bägge nu i december på skitest. Men är för kass åkare för att kunna ge ett bra omdöme.

Men jag tyckte verkligen om Fusion 95, lekfull, lättsam, stabil, och rolig.
RTM84'an tyckte jag kändes stel och mer som en skida man behöver trycka på för att uppskatta.

Ett bra alternativ till Fusion 95 är K2 Pinnacle 95, som var väldigt lik Fusion, kanske t.o.m. ännu snäppet roligare. Men faktiskt nästan två tusenlappar billigare. Aningen sämre isgrepp än Fusion, men båda tappade rejält (var riktigt halt dock, så kanske inte rättvis bedömning).
Nordica Enforcer 93 var inte riktigt lika lekfulla som dessa två, men stabila och behöll ett gott isgrepp på samma sektion, och plöjde igenom allt uppkört med lätthet. Vet inte om dessa kan vara värda att testa för dig. Det beror på hur DU åker, och vart du vill åka.
Rossignol Exerience 94 kan också vara ett vettigt alternativ att prova till RTM84.

Gå inte efter mig, jag är fel person att lyssna på. Många älskar RTM-skidorna, men de passar tydligen inte mig bara. Men kolla gärna alternativen som jag provade.

KaitsuH
507 inlägg
KaitsuH 507 inlägg 1 vecka sedan

Eller https://www.voelkl.com/en/products/skis … cret-3233/

Frun tyckte så hemskt mycket om dem.

KaitsuH Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook