Japanskidor - räcker Rossignol Super 7 HD?

AndreasFriberg
1 inlägg
AndreasFriberg 1 inlägg 1 månad sedan

Åker som regel på ett par Armada TST med 104 i midjan, grymma skidor som funkar kanon på packat och hårt underlag och man kan ladda på i pisten utan att det fladdrar. Komplementköpte ett par Super 7 HD med 116 mm midja förra säsongen för puderåkningen, men fick bara tillfälle att testa de i pist och vindpackad snö, blev besviken då de kändes något fladdriga i hög fart och isgreppet i pisten inte var så bra, skidan hoppade liksom på isen istället för att bita fast.

Nu planeras en Japanresa 25 januari och funderar på om mina Super 7 HD kommer göra sig bra i djupt puder? resten av gänget kör med 118 mm och uppåt, är det någon större skillnad? Har t ex läst bra recensioner hos QST 118, skulle det vara en uppgradering för Japan eller är Super 7 lika bra? Eller behövs rentav ännu bredare midja?

Ps. är 181 cm, väger runt 80 kg och mina super 7 hd är 188cm

Svar

Tottek
Online 152 inlägg
Tottek 152 inlägg 1 månad sedan

Har inte testat så vet egentligen inte men tror det ska funka galant, om man läser lite på super 7 så låter det ju som att det är det den är skapad för ^^

carl_couloir
326 inlägg
carl_couloir 326 inlägg 1 månad sedan

Här kan du läsa vad jag och andra har skrivit tidigare
https://www.freeride.se/forum/thread.ph … 0#r1138616

/C

Marboh
37 inlägg
Marboh 37 inlägg 1 månad sedan

Tror inte du kommer känna någon jätteskillnad mellan 116 och 118. Snarare att det är lite olika karaktär på laggen.
Jag har kört ett par q115 188 i Japan. Gick bra, man kan alltid ha fetare men.... smile
Jag är dessutom några kg tyngre än du.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook