Hjälp med rätt pjäxor för min åkstil!

JonteHenriksen
5 inlägg
JonteHenriksen 5 inlägg 1 månad sedan

Tja! Som rubriken lyder behöver jag lite tips&råd för rätt pjäxor till min åkstil.

Jag har flyttat upp till Åre nu över säsongen och har hunnit åkt en vecka nu framtills mina skenben har börjat säga ifrån i pjäxorna.

Jag åker mycket park, inte den duktigaste i backen men sätter iaf en och annan 360. När de inte är park så blir det pudersnö och offpist pga köpet av de nya skidor som är mkt mjuka i fram o bak, vilket då leder till att jag kommer fokusera mycket på nose/tail butters denna säsong.

Mina nuvarande pjäxor är Dalbello panterra 100 (tvådelad) som varken sitter bra eller passar min åkstil längre.

Jag upplever dom som väldigt styva i flexen och får som sagt väldigt ont utav dem i skenbenen.

Jag skulle då vilja prova ett par mjukare pjäxor som ger efter lite i framåtlutningar och hårda stötar mot benen.
Skulle då full tilt och 90 flex passa bättre? Har hört och kollat på Full Tilt B&E pro Ltd och Descendant 6. Någon som vet om dessa och hur de beter sig även i pudersnö?

Mått:
182 cm
79kg
Något bredare och platt fot och smala vader.

Skidor:
Armada jj zero
K2 poacher

Svar

zingo11
72 inlägg
zingo11 72 inlägg 1 månad sedan

Åre skidsport . Dom löser det för dig(värt varenda spänn). Undrar om han inte hette Krille?

JFGI Citera
Marboh
37 inlägg
Marboh 37 inlägg 1 månad sedan

Dalbellon borde du kunna byta tungan på mot en med lägre flex.
Men gå in på Åre skidsport och berätta sitt behov.

Bohica
95 inlägg
Bohica 95 inlägg 1 månad sedan

Japp, Åre Skidsport!

Pillard
3077 inlägg
Pillard 3077 inlägg 1 månad sedan

Hanna på Åre Skidsport har hjälpt med massa pjäxor. Om du nu befinner dig i Åre har du ju all hjälp du behöver precis runt knuten och behöver inte förlita dig på våra gissningar. Om du dessutom vill ha en second opinion kan du ju alltid gå till "Verkstan" också. Grymma på pjäxor men lite mer race-fokus är min bild.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook