Läget I Bad Gastein samt en skidfråga

RichardOlausson
5 inlägg
RichardOlausson 5 inlägg 1 månad sedan

Nyss hemkommen från Zermatt men är sugen på att åka ner nu den 19:e till Bad Gastein pga bra pris. Är det en dålig idé med tanke på snöfallen? Vad jag kunde se på Ski Amades hemsida så verkar mycket vara öppet men rådfrågar er för en second opinion. smile

Åker i sådant fall själv med resebyrå så det kommer bli piståkning med lite utanför men då utan större lutning vid liften om man hittar någon att åka med...

Samt, har ett par nya Völkl Manta M5 som är helt magiska i pisten, någon som har testat dem nu i lössnö och är nöjda eller bör jag ta med mina Soul 7?

Tacksam för svar!

Svar

Pudertroll
5 inlägg
Pudertroll 5 inlägg 1 månad sedan | Senast ändrad Pudertroll (1 månad sedan)

Nere förra veckan sjukt med snö behövde knappt köra offpiste pga nästan tomma backar. All mountain skidor är måste..mina gamla rossignol GS8 skar ingenom ibland med snö till midjan.
sport Gastein var helstängt i en vecka. Pga lavinrisk/vind.
Bästa säsongen på 30 år sa folk därnere.
Man kunde köra ospårat i till lunch flera av dagarna i backarna ..
50bast men vi körde en informell pensionärs grupp😀 på 4-5 Pers bara lössnö i en vecka i princip..med OP repor mellan backarna.
Köpte buss,flygtransfer av stora gula bolaget för 2000 drygt men fixade eget boende för 2500 i enkelrum med frukost. Pga. Resa själv.tilläggpå 2000..
/

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook