Spräckta Black Crows Junius

andyg1111
5 inlägg
andyg1111 5 inlägg 1 månad sedan

God afton!

Köpte ett par Black Crows Junius till min son precis innan jul , efter ca 10 skiddagar med åkning av en 9-åring (mest park, inga onormala krascher, har inte railat) har det uppstått sprickor på båda skidorna i fram. Sprickorna har börjat i ytterkanten vid skarven av stålkanten och går inåt på båda sidorna på båda skidorna. Själva stålkanten är helt oskadad. Han har som sagt aldrig gjort några större krascher eller kört in i något. Och nej, jag har inte heller kört över dom med bilen.

Känns som att det skulle vara en ordentlig krasch om en knatte på knappt 30 kg spräcker spetsarna på båda skidorna. Det är alltså två sprickor per skida, exakt samma ställen på båda. Syns inget på top sheet.

https://www.freeride.se/img/photo/n/bcc55086f39cf55ca363f669a9137ce5.jpg
https://www.freeride.se/img/photo/n/eda66a4f5b064fb06113b819422b52d4.jpg

Tycker det är väldigt skumt. Någon som har varit med om något liknande? Har enbart tagit kontakt med butiken (ej fått besked om åtgärd) och inte med Black Crows själva ännu.

/A

Svar

liljaaa
5 inlägg
liljaaa 5 inlägg 3 veckor sedan

Har ett par Black Crows Atris där stålkanten poppa ur. Jag kontaktade Black crows med bild på skidorna och fick svar direkt att det gick under reklamation. Nu två veckor senare har jag fått ett par nya skidor. Snabb och bra service.

andyg1111
5 inlägg
andyg1111 5 inlägg 3 veckor sedan

Ok, där ser man. Butiken tyckte inte mina bilder räckte och vill kika på skidorna så får vi se vad de säger. Har aldrig haft ett par Black Crows själv men det spontana intrycket var att det var rätt dålig kvalitet. Topsheet blev otroligt repigt direkt och samma med belagen. Inte det jag hade väntat mig. Sonen tyckte dock att det var väldigt roliga skidor att åka på.

liljaaa
5 inlägg

Har haft skidorna i ca 3 år och dem har hållt väldigt bra tills nudå förstås..men fick ändå reklamera dem. Jag köpte dem hos en återförsäljare men skrev direkt till Black crows och det funkade utmärkt, du hade ju kunnat testa det iallafall.

andyg1111
5 inlägg

Har mailat direkt till BC men inte fått svar ännu. Tror säkert det löser sig. Är ju själv sugen på ett par BC så jag hoppas det bara är någon i fabriken som haft en jobbig dag och missat nåt i processen!

liljaaa
5 inlägg

Lycka till och hoppas det löser sig!

andyg1111
5 inlägg

Black Crows byter ut skidorna utan problem. Ska skicka tillbaka de gamla idag. Utmärkt service!

andyg1111
5 inlägg
andyg1111 5 inlägg 3 dagar sedan

Då var det dags igen. Fick hem ett par nya junius av BC. Grabben körde 4-5 dagar på eländet då ena skidan sprack på samma sätt igen. Denna gång även stålkanten. Extremt dålig kvalitet. Har nu beställt ett par Line Tom Wallish shorty istället och hoppas jag får pengarna tillbaka från butiken.

https://www.freeride.se/img/photo/n/1343b5d910b9304d97a61f8637c9387b.jpg

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook