Alperna v 11

lmk30
143 inlägg
lmk30 143 inlägg 3 veckor sedan

Vi är tre tjejer som lite sent kommit på att vi vill dra till alperna v 11. Önskemål
1. Hyffsat enkel transfer (och nej, tyvärr hinner vi inte ta tåg hela vägen dit och hem. Nästa gång om vi planerar i tid så kanske...).
2. Gärna bra offpist och bra lokal guidebyrå
3. Rimlig prisnivå när det gäller boende och liftkort.
4. Trevlig by. Vi är dock inte så intresserad av att det finns party och afterski annat än kanske någon trevlig bar.

Verkar ju som om Österrike och Schweiz ligger bäst till avs snö nu men mycket hinner ju hända till vecka 11.

Så vad har ni för förslag?

Svar

Wangler
38 inlägg
Wangler 38 inlägg 3 veckor sedan

bra fråga men ..
hur långt är ett snöre? wink

skämt åsido..
vad är rimlig prisnivå? 5000? 25000?
transfer är väl ok med 1,5-2 timmar?

Trevlig by Österrike
St Anton är en trevlig by.... Lech som ligger i samma område är fantastisk

Saalbach är jättetrevligt
I direkt anslutning ligger Leogang som också är supermysig.

Bad Gastein är mysigt men lite backigt om man e lat å inte orkar gå upp å ner hela tiden.

En mindre ort med fantastisk skidåkning och mysig by är Neustif.. jag älskar byn och deras åkning som är både på glaciär och skog å berg.

Italien
Madonna Di Campiglio i italen är jättemysig by
Livigno om ni också gillar å shoppa smile här var jag med en romantisk tjej och det var en spännande resa wink
Courmauer är min favorit i italien

Frankrike
Chamonix i frankrike är trevligt nästan en stad skulle jag säga
Serre Chevalier som egentligen är 3-4 byar och den stora Briancon i systemet är vacker. men här är trasnfertiden lååååång....

sen finns det ju massa mer så lycka till v 11 som förövrigt brukar vara en bra vecka om man vill få lite sol på sig också

lmk30
143 inlägg
lmk30 143 inlägg 3 veckor sedan

Tack för tipsen! Transfer upp till 2.5h helt ok. Vore sjyst om notan per person hamnade under 12tkr/p för resa och boende (men utan mat och liftkort).
Oftast är det ju billigare att boka allt själv men om ni har lur på en bra researrangör är det också ett alternativ.
Vi prioriterar som sagt off pist och gärna med guide (lägger hellre pengar på detta) så kom gärna med tips om ni känner till något bra!
För att förenkla har vi varit i saalbach, livigno, gressoney, argentiere/chamonix. Och testar gärna något nytt även om dessa var bra!

Boggets
17 inlägg
Boggets 17 inlägg 3 veckor sedan

Dra te Saalbach, bra offpist och vanlig piståkning, byn e skit najs också!!!

bogge Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook