örhänge och skidhjälm

pepsimaxi
1 inlägg
pepsimaxi 1 inlägg 1 månad sedan

Hej
Jag funderar på att ta hål i örat, Men jag funderar på om det kan vara några problem när man ska ta på sig skidhjälmen?

Svar

JesperHayland
138 inlägg
JesperHayland 138 inlägg 1 månad sedan

pepsimaxi :

Hej
Jag funderar på att ta hål i örat, Men jag funderar på om det kan vara några problem när man ska ta på sig skidhjälmen?

Tjenare,
Jag har själv inget hål i örat men många hjälmar har en lite skål i "öron muffen" för örat då en del vill ha det så helt enkelt och en del modeller trycker ganska mycket över öronen.
Du bör givetvis kika på hur din nuvarande hjälm sitter alt att du testar en ny hjälm en tid efter att du tagit hål i örat så du kan känna om det fungerar eller inte.
Min sambo åker med örhängen (mindre varianter) och jag har då aldrig hört att det skulle varit något problem. Hon åker med en Sweet-hjälm.

Nu när jag tänker efter så skulle jag väl inte rekommendera att man åker med örhängen om man skulle råka krascha och hjälmen vrids eller trycks till på något onaturligt sätt.
Nä, jag får allt ta ett snack med sambon! wink

Det är aldrig försent att ge upp! Citera
Mizze
104 inlägg
Mizze 104 inlägg 1 månad sedan

Åk med tunna titanringar i hästskoform. Inga vassa kanter, låses med kulor. Inga problem för mig, och då har jag ett gäng i varje öra!

Stortlopp
26 inlägg
Stortlopp 26 inlägg 1 månad sedan

Jobbigt om näsringen fastnar i liften när man hoppar av men risken är nog minimal smile.

TopiNieminen
Online 85 inlägg
TopiNieminen 85 inlägg 1 månad sedan

Stortlopp :

Jobbigt om näsringen fastnar i liften när man hoppar av men risken är nog minimal smile.

😁😂🤣

kunta
35 inlägg
kunta 35 inlägg 1 månad sedan

Har hål i bägge öronen, har inga problem varken då jag tar av eller på hjälmen, har dock tomma hål då jag åker skidor då jag inte har något behov att fylla upp dom vid såna tillfällen.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook