Douchebags - The big bastard 90L

chriis
3 inlägg
chriis 3 inlägg 3 mån sedan

Tja!

Jag hade en liten fundering angående att flyga med en big bastard, är den för stor att flyga med som vanligt incheckat bagage eller måste den gå som special bagage? Det jag kan läsa mig till på diverse flygbolag är att maxmåttet är 158cm (L+B+H), big bastard är 161.5cm. Eller missuppfattar jag hela grejen? https://www.freeride.se/img/photo/n/37518310870319db5450c2476cff9e70.jpg

Svar

carl_couloir
364 inlägg
carl_couloir 364 inlägg 3 mån sedan

jag har flugit med min bamsestora north face rolling thunder på 155L utan problem trots att den på det sättet att räkna sladdar in på 176cm......

STE-77
8 inlägg
STE-77 8 inlägg 3 mån sedan

Då din väska är mjuk kommer den vara mindre än 158cm (L+B+H) så länge som du inte packar den full. Är ju verklig storlek och vikt som räknas (om de kontrollmäter/-väger) och inte potentiell.

Kan tilläga att Norwegian tillåter större väskor "Måtten för varje väska får inte överstiga 250 x 79 x 112 cm (L x H x B), och omkretsen får vara max 300 cm."

DanielMarkusson
14 inlägg
DanielMarkusson 14 inlägg 3 mån sedan

Har flygit med min Big bastard flera gånger och den har alltid gått som vanligt incheckat bagage

hollibob
122 inlägg
hollibob 122 inlägg 3 mån sedan

Har fått droppa min på specialbandet en eller två gånger när storlekslarmet gått på vanliga inchecket, aldrig något problem eller extra kostnad däremot!

olddjara
36 inlägg
olddjara 36 inlägg 3 mån sedan

Inte varit några problem. Bra väska, hållit bättre än skidfodralen deras också.

JohanDahlstedt
791 inlägg
JohanDahlstedt 791 inlägg 3 mån sedan

hollibob :

Har fått droppa min på specialbandet en eller två gånger när storlekslarmet gått på vanliga inchecket, aldrig något problem eller extra kostnad däremot!

samma för mig, gått som special bagage några gånger men utan extra kostnader.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook