Wide med små fötter?

Jorgen75
1 inlägg
Jorgen75 1 inlägg 5 dagar sedan

Har precis köpt en Custom 162 W. Har provåkt den innan köp och var positiv. Har storlek 40 på boots och har aldrig haft wide innan. För och nackdelar med wide... och små fötter. Kändes som att man kom ner långt i svängarna vilket kändes gött. Inbillar mig även att en wide borde flyta ngt bättre i puder.

Svar

Ludd_3
Online 145 inlägg
Ludd_3 145 inlägg 5 dagar sedan

jo, en wide flyter ju absolut bättre. men du kommer ha det mycket jobbigare i pisten. om du överdriver tänket lite o jämför en 50cm bred bräda med en 5 cm bred bräda så kommer ju 50cm brädan va grymt jobbig o få opp på kant. nu e det ju inte riktigt så illa, men typ

Schoobang
72 inlägg
Schoobang 72 inlägg 4 dagar sedan

Nu har jag lite större fötter än dig (43) men har tidigare aldrig åkt wide. Skaffade en sån där short/wide nu som är ca 10-15mm bredare än min andra bräda, och visst känner man skillnad i hur mkt man får anstränga sig för att få upp den på kant. Den smalare brädan rullar liksom av sig själv från kant till kant medan man får ta i lite med med den bredare. Dock tycker jag inte att det är ett problem. Jag tycker fördelarna med den bredare brädan (Carving!) väger upp nackdelarna så jag kommer antagligen köpa wide när jag byter ut den primära brädan framöver.

Kan tänka mig att för mjuka bindningar och skor gör en wide-bräda lite tyngre att hantera.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook