Värt att forma pjäxan?

Viktor-C
6 inlägg
Viktor-C 6 inlägg 1 månad sedan

Tjena. Har funderat på om det är värt att åka och forma min pjäxa. Några som möjligtvist gjort det och vill dela med sig?

Svar

herrgard
362 inlägg
herrgard 362 inlägg 1 månad sedan

Om du menar ytterskalet är det värt om du har någon punkt det trycker. Innerskon tycker jag alltid att det är värt att värma så man slipper åka in pjäxan 1-2 veckor. Har du redan åkt mycket med den och tycker pjäxan sitter bra skulle jag inte värma något.

Kaskar
552 inlägg
Kaskar 552 inlägg 1 månad sedan

Om det känns bra utan justeringar, då låter man det vara. Får man ont så är det definitivt värt att forma dem.
Min gamla Lange klev jag i sen kunde jag ha dem en hel dag utan problem. I år köpte jag ett par Technica och jag trodde första åket att foten skulle amputeras. Men efter en boot-fitting session sitter de kanon (okej, lite till behöver jag fixa dem)

miol11
122 inlägg
miol11 122 inlägg 1 månad sedan

Är det innerskon som menas så gör det.
Kan nämna om du vill göra det själv,förut använde jag alltid metoden med "risstrumpa i micro" med helt OK resultat.

Men köpte nyss nya liners till grabbens pjäxor och provade att värma i ugnen istället.
la innerskon på en handduk 10 min i varmluftsugn 100grader Mycket bättre resultat än med risstrumpa rekommenderas!

hellbarber
1 inlägg
hellbarber 1 inlägg 1 månad sedan

Hej!
Är av uppfattnignen att ett par formgjutna sulor är en mycket bra investering. Sitter pjäxan bra utan att och inte göt ont ser jag ingen anledning till att fixa till den. Har du däremot problem med att det gör ont eller trycker skull jag alla dar i vecka ta kontakt med en Bootfitter och få hjälp med problemet.
Det finns en hel filmserie ang bootfitting här på freeride jag skulle rekommendera dig att kolla in.
/Ola

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook