Fel monterat eller inte?

J-Litfeldt
151 inlägg
J-Litfeldt 151 inlägg 3 veckor sedan | Senast ändrad J-Litfeldt (3 veckor sedan)

https://www.freeride.se/img/photo/n/64c8c1c5bd8b541a4f017012a820924a.jpg
Tjena!
Har inte köpt nya skidor sen 2015 och har nu införskaffat mig ett par Armada Edollo 180cm.

Jag bad om mitt monterat men när jag hämtar ut så har shunon monterat som bak för att ”jag har monterat på skidans åkyta eftersom dom har en rocker. Armada själva hänvisade till det här.”

Är det normalt? Ser så skumt ut att stå så där långt bak...

Go Big Or Go Home Citera

Svar

klassy
432 inlägg
klassy 432 inlägg 3 veckor sedan

Lägg upp en bild :-)

jeppenator
7780 inlägg
jeppenator 7780 inlägg 3 veckor sedan

Om du ber om "mittmonterat" eller "mitt-mitt" som det kallas ibland så ska ju bindningen sitta mitt på skidan. så oavsett vad Armada rekommenderar eller inte så har ju montören gjort fel om du intruerat annorlunda änvad de faktiskt levererade.

Men lägg upp en bild som Klassy skriver så ser man lite tydligare hur långt bak bidningen sitter wink

Ill be back Citera
herrgard
362 inlägg
herrgard 362 inlägg 3 veckor sedan

Mitt på rekommenderade sträcket! ;P

J-Litfeldt
151 inlägg
J-Litfeldt 151 inlägg 3 veckor sedan

Ska ligga en bild där nu smile

Go Big Or Go Home Citera
klassy
432 inlägg
klassy 432 inlägg 3 veckor sedan

Ja de ser ju inte direkt mitt-monterade ut, men de ser ju ut att vara monterade där Armada har tänkt att de ska vara monterade, iom mitt i cambern.
Ser ju normalt ut, men bad du om mitt-monterat och vill ha det så får du väl gå dit och be dom montera om! Testat åkt på skidorna?

J-Litfeldt
151 inlägg
J-Litfeldt 151 inlägg 3 veckor sedan

klassy :

Ja de ser ju inte direkt mitt-monterade ut, men de ser ju ut att vara monterade där Armada har tänkt att de ska vara monterade, iom mitt i cambern.
Ser ju normalt ut, men bad du om mitt-monterat och vill ha det så får du väl gå dit och be dom montera om! Testat åkt på skidorna?

Är bara så jävla osäker ifall det där är ”rätt”. Liksom jag har alltid åkt mitt-mitt. Kommer det påverkas mycket utav att det är? Jag vill ju gärna att dom körs lika bra baklänges som framlänges

Go Big Or Go Home Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook