Look pivot 12 wtr/ pivot 12

JesperLindell
15 inlägg
JesperLindell 15 inlägg 1 månad sedan

Hej igen, kanske en dum fråga men vad skiljer sig mellan looks pivot 12 och pivot 12 WTR? Samt om de går att flytta fram och bak hälen som går på de flesta bindningar när den väl är monterad?
Tacksam för hjälp.

Svar

miol11
122 inlägg
miol11 122 inlägg 1 månad sedan

Klipper från Skistore
"Pivot 12 och 14 har fått WTR uppdatering vilket innebär att glidplattan är ställbar i höjdled. Denna bindning fungerar alltså även till både klassiska alpina pjäxor och till 'WTR' klassade tursulor. "

Justering går att göra, har för mej att det är ca 7mm spelrum 14mm totalt.

klassy
432 inlägg
klassy 432 inlägg 1 månad sedan | Senast ändrad klassy (1 månad sedan)

Som Miol11 skrev ovan så är det bara tådelen som skiljer sig åt. Den går alltså att ställa i två lägen, för WTR och vanlig alpin sula. Med Pivots bindningar så kan man inte skjuta fram och bak häldelen, man kan bara ställa in hur lång stängerna som håller dig fast är. Inte en optimal bindning att ha om du ska dela skidan med någon annan alltså.

Detta hade du snabbare googlat dig fram till...

JesperLindell
15 inlägg

Okej, tänkte beställa skidor med denna bindning färdigmonterad och ska köpa nya pjäxor. Men köper bara pjäxor i butik då jag vill prova innan. Alltså går det inte att anpassa bindning efter jag köpt skidorna om det diffar någon millimeter på nya pjäxorna?

klassy
432 inlägg
klassy 432 inlägg 1 månad sedan

JesperLindell :

Okej, tänkte beställa skidor med denna bindning färdigmonterad och ska köpa nya pjäxor. Men köper bara pjäxor i butik då jag vill prova innan. Alltså går det inte att anpassa bindning efter jag köpt skidorna om det diffar någon millimeter på nya pjäxorna?

Jo det finns ju lite spelrum, +-6mm (12mm) från monteringspunkten. Så det är inte garanterat att de passar med dina nya pjäxor, men vet du vad du har för storlek brukar ju inte pjäxans längd skilja mer än +-2mm (4mm) från tillverkare till tillverkare.

Bäst är väl att beställa de omonterade och montera efter du köpt pjäxorna.

JesperLindell
15 inlägg

Okej tack för hjälpen och ett tydligt förtydligande för en som är lite smått trög! smile

dallan
536 inlägg
dallan 536 inlägg 3 veckor sedan

LaimaCoox :

Hej! Vad väntar du på? Tusentals tjejer letar efter en partner för sex just nu här http://www.sxxxmeet.com endast den här månaden ger de gratis VIP för nästa år! = ) Skynda! Detta är den största skandinaviska sex dejtingsajt! wink Vår klubb har länge gått till märket på 1.000.000 personer! Eller betygsätta vårt nya och framgångsrika projekt för skandinaviska bisexuella människor! Många fria partners som letar efter sin själsfrände;) http://www.ooopsman.pro

Skynda skynda skynda!!!! Tusentals tjejer vill ha sex!

zingo11
81 inlägg
zingo11 81 inlägg 3 veckor sedan

Har inte tid, åker 🎿

JFGI Citera

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook