Skistar Mountain Resort Trysil

Sarastro
28 inlägg
Sarastro 28 inlägg 2 mån sedan | Senast ändrad Sarastro (2 mån sedan)

Tänkte utnyttja Skistars combo-erbjudande (övernattning + skipass) för några dagars skidåkning i Trysil tillsammans med dottern. Är det nå'n som bott på Skistar Mountain Resort och vet hur deras dubbelrum (20 m2) är inredda, framförallt om det går att dela det som anges som dubbelsäng till två enkelsängar?

Ringde till Skistar för att fråga, men tjejen som svarade visste absolut ingenting. Fortsatte med att säga att jag tar för givet att skipass börjar gälla första gången man blippar, men ville få detta bekräftat, men det visste hon heller inget om (!). Ville även kolla lite annat, men med samma resultat (helt tomt). Till sist, i ren desperation, bad jag om telefonnr direkt till hotellet, för att ringa dit, men (you guessed, didn't you?), det hade hon ingen aaaaning om.

Är det någon här på forumet som vet direktnr till Skistar Mountain Resort Trysil (söker man på nätet får man bara samma nr som bemannas av den informationslösa damen).....

Svar

belouga
37 inlägg
belouga 37 inlägg 2 mån sedan

Det är ju ett Radisson hotell så sök nummer genom deras hemsida.

Sarastro
28 inlägg

Nej, detta är Skistars eget Skistar Mountain Resort Trysil, Det är just därför (samt att alla sökningar leder till samma informationsbefriade dam) som jag frågar.

Jag tror du far efter Radisson Blue Resort Trysil, men det är ett annat hotell (med ordentlig hemsida med telefonnr direkt till hotellet).

farsan56
67 inlägg
farsan56 67 inlägg 2 mån sedan

Jag hade ringt till Skistars huvudkontor i Sälen och förklarat broblemet.
Får du inte vettig hjälp där, boka hos någon annan.
Har dom någon servicekänsla alls hjälper dom dig.
Lycka till, hoppas ni får några goa dagar.
H Farsan

anjak
10 inlägg
anjak 10 inlägg 2 mån sedan

Hur menar du att skipass börjar gälla första gången man blippar det? Ett skipass köper du per dag så det gäller ju den dag du köpt det för.

belouga
37 inlägg

Sarastro :

Nej, detta är Skistars eget Skistar Mountain Resort Trysil, Det är just därför (samt att alla sökningar leder till samma informationsbefriade dam) som jag frågar.

Jag tror du far efter Radisson Blue Resort Trysil, men det är ett annat hotell (med ordentlig hemsida med telefonnr direkt till hotellet).

Hotellet heter Radisson mountain resort, tro mig jag har bott där.

zingo11
89 inlägg
zingo11 89 inlägg 2 mån sedan

Tror @belouga har helt rätt, det finns två Radisson i Trysil. Tror det är i Hemsedal som Skistar driver eget.
@Sarastro släng upp en bild på hotellet.

JFGI Citera
STE-77
8 inlägg
STE-77 8 inlägg 2 mån sedan

Sarastro :

Fortsatte med att säga att jag tar för givet att skipass börjar gälla första gången man blippar, men ville få detta bekräftat, men det visste hon heller inget om (!).

När jag bokat paket i Åre där skipass ingått har det stått utskrivet på liftkortet mellan vilka datum det gäller. Misstänker att Skistar har samma regler/upplägg i Trysil.

Sarastro
28 inlägg

anjak :

Hur menar du att skipass börjar gälla första gången man blippar det? Ett skipass köper du per dag så det gäller ju den dag du köpt det för.

Jag menar att om jag bokar ett paket med två övernattningar och två dagars skipass, så finns ju två möjligheter:

- Jag anländer tidigt dag ett och vill då åka (hela eller största delen av dagen). Dag två (efter första övernattning) åker jag hela dagen. Dag tre (efter andra övernattning) måste jag resa hem tidigt, och åker således inte alls.
- Jag anländer sent dag ett (kanske när liftarna redan stängt) och kan/vill då inte åka. Dag två (efter första övernattning) åker jag hela dagen. Dag tre (efter andra övernattning) vill jag åka hela dagen, för att därefter resa hem sent.

Detta går dock inte ange i bokningen, varför jag antog att det var så vist anordnat att skipass börjar gälla första gången man blippar. Ville dock få detta bekräftat, men (som sagt), det visste den informationslösa inget om...

STE-77
8 inlägg

anjak :

På en del skidorter går det att köpa liftkort utan att ange startdatum. Säg att du köper tre sammanhängande dagar. Första gången du blippar kortet börjar dessa att gälla. Fungerar på samma sätt som reskassa i kollektivtrafiken. Liftkorten för Branäsgruppen fungerar på det här sättet.

anjak
10 inlägg
anjak 10 inlägg 2 mån sedan

Sarastro :

anjak :

Jag menar att om jag bokar ett paket med två övernattningar och två dagars skipass, så finns ju två möjligheter:

- Jag anländer tidigt dag ett och vill då åka (hela eller största delen av dagen). Dag två (efter första övernattning) åker jag hela dagen. Dag tre (efter andra övernattning) måste jag resa hem tidigt, och åker således inte alls.
- Jag anländer sent dag ett (kanske när liftarna redan stängt) och kan/vill då inte åka. Dag två (efter första övernattning) åker jag hela dagen. Dag tre (efter andra övernattning) vill jag åka hela dagen, för att därefter resa hem sent.

Detta går dock inte ange i bokningen, varför jag antog att det var så vist anordnat att skipass börjar gälla första gången man blippar. Ville dock få detta bekräftat, men (som sagt), det visste den informationslösa inget om...

Ok då förstår jag, jag är 99% säker att liftkortet gäller från dagen efter incheck men det borde ju inte vara något problem att ändra. Finns det inget kommentarsfält när du gör bokningen?

anjak
10 inlägg
anjak 10 inlägg 2 mån sedan | Senast ändrad anjak (2 mån sedan)

STE-77 :

anjak :

På en del skidorter går det att köpa liftkort utan att ange startdatum. Säg att du köper tre sammanhängande dagar. Första gången du blippar kortet börjar dessa att gälla. Fungerar på samma sätt som reskassa i kollektivtrafiken. Liftkorten för Branäsgruppen fungerar på det här sättet.

Ok ja så tror jag inte det funkar hos SkiStar

STE-77
8 inlägg

Sarastro :

Om du bokar paket med tre övernattningar i Åre (Torsdag till söndag). Får du ett liftkort som säger "3 of 4 days". Så det är inget problem.

Sarastro
28 inlägg
Sarastro 28 inlägg 2 mån sedan

zingo11 :

Tror @belouga har helt rätt, det finns två Radisson i Trysil. Tror det är i Hemsedal som Skistar driver eget.
@Sarastro släng upp en bild på hotellet.

https://www.freeride.se/img/photo/n/4f7043b1a9d62b2f75f6f730a20d481b.jpg

Jo, jag tror faktiskt att Belouga har rätt (och jag hade fel). Båda de nämnda hotellen är tydligen Radisson. Orsaken till förvirringen är att namnen är väldigt lika, samt att Skistar skriver Radisson på det ena, men inte på det andra. Se bild. Tror även att jag sett benämningen Skistar Mountain Resort Trysil på någon annan av Skistars sidor (fast den kan jag inte hitta just nu)...

Å andra sidan är det ju just i dessa lägen man behöver hjälp att reda ut begreppen genom kontakt med Skistars kundtjänst, men här var det lika tomt som i ett spädbarns samvete :-)....

Sarastro
28 inlägg

Tog detta via chatten, och där var kunskapsnivån en helt annan... Fick t o m reda på att om man blippar 15.00 eller senare, så räknas det som nästa dag. Kommer man således under eftermiddagen, så kan man alltså få 1.5 "grace hours" fram till 16.30 (samt timmarna fram till 20.00 i de kvällsöppna backarna).

Det tycker jag var ganska schysst....

Sarastro
28 inlägg

anjak :

STE-77 :

anjak :

Ok ja så tror jag inte det funkar hos SkiStar

Jo, precis så verkar det funka. Man får ju t o m några extra timmar, förutsatt att man tajmar lite enl ovan. Som sagt; det tycker jag är riktigt hyvens. Hade bara varit så oändligt mycket bättre om denna (och annan) info gått att få via kundtjänsttelefonen.

Nu hoppas vi bara på bra väder och två dagars trevlig skidåkning.....

belouga
37 inlägg

Glöm inte att besöka badet. En trevlig avslutning på dagen.

Sarastro
28 inlägg

belouga :

Glöm inte att besöka badet. En trevlig avslutning på dagen.

Det skall jag inte glömma. Menar du spa, eller finns det riktigt bad med simbassäng?

belouga
37 inlägg

Ganska stor pool som man kan simma ut i det fallande pudret. Bubbelkopp och olika bastu. Klart värt ett besök.

Sarastro
28 inlägg

belouga :

Ganska stor pool som man kan simma ut i det fallande pudret. Bubbelkopp och olika bastu. Klart värt ett besök.

Wow! Låter ju jätteschysst! Menar du Radisson Blu Mountain Resort, eller Radisson Blu Resort? Vi skall ju bo på Mountan Resort, och på deras hemsida hittar jag inget om någon pool?

Fast, vente lidt nå; på exteriörbilden finns det faktiskt något som liknar just en swim in/out pool, så du har nog rätt (även denna gång :-)). Ska bli trevligt...

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook