Vad har ni under skalbyxorna?

hugoerixon
2 inlägg
hugoerixon 2 inlägg 2 mån sedan

Ska köpa skalbyxor och undrar vad man ska ha under för att håla värmen när det är kallt?

Svar

Annie74
7 inlägg
Annie74 7 inlägg 2 mån sedan

Hej!

Jag har merinoullunderställ samt mellanlager termobyxor som slutar vid knäna under, väldigt praktiskt. Om det är -15 eller kallare har jag dubbla merinounderställbyxor och något mer, som termobyxorna jag nämnde eller Crafts vindtäta och fleccefodrade byxor. Sådana där som man kan ha när man åker längdskidor eller löptränar när det är kallt. Det funkar jättebra. Har haft detta ner till runt -25 grader, även om -25 grader var lite svalt.... frös dock inte vad jag kommer ihåg.

Bohica
109 inlägg
Bohica 109 inlägg 2 mån sedan

Försvarets gröna långkallingar funkar för mig. smile

frankbolsoy
25 inlägg
frankbolsoy 25 inlägg 2 mån sedan

Finns inte så många alternativ.
Ull byxor/långkalingar (vissa har väl byxor/långkalingar av andra material) och ju kallare desto fler lager beroende på aktivitetsnivå.

Flennstrom
1 inlägg
Flennstrom 1 inlägg 2 mån sedan

Jag var tre kalla veckor i Alperna i januari och för första året hade jag skaffat dunshorts. Så med ett par merinoullsbyxor och dunshortsen var det inga problem med -15. Kan verkligen rekommendera det. På väg upp i luften värmer dem där det kyler som mest och sedan när man åker så har man full rörlighet över knäna.

unsuspected
354 inlägg
unsuspected 354 inlägg 2 mån sedan

Airblaster ninjasuit i wolverino smile

snej
789 inlägg
snej 789 inlägg 2 mån sedan

Ullunderställ och tillägg av röjk eskimo Quads om det är kallt.

//jens

Salomon/Atomic Citera
arraksboll
Online 32 inlägg
arraksboll 32 inlägg 2 mån sedan

+1 på att förstärka med dunshorts när det är riktigt kallt. Norröna har en bra, helt delbar modell.

Pillard
Online 3119 inlägg
Pillard 3119 inlägg 2 mån sedan

Kasks helkroppsunderställ i lite tjockare merino. På benen har jag väldigt sällan mer än det och skalbyxor, även när det är rejält kallt.

PatrickSthlm
150 inlägg
PatrickSthlm 150 inlägg 2 mån sedan

Merinoullslångkallingar och merinoullsshorts ifall det är extra kallt. Båda från kask.

Har ett par knälånga fleecebyxor samt ett par lyngen primaloft byxor. Men använder aldrig dom...kanske kalla dagar i sverige där man tillbringar mest tid i liften.

Lee-nus
2682 inlägg
Lee-nus 2682 inlägg 2 mån sedan

snej :

Ullunderställ och tillägg av röjk eskimo Quads om det är kallt.

//jens

Jens har fattat! smile
Jag kör samma.

gLasspinneL
7 inlägg
gLasspinneL 7 inlägg 2 mån sedan

Hoj.
Jag kör med Devoldo merinoull långisar,för mig funkar det till ca -15.
Är det kallare drar jag på mina Adidasmjukisar sånna som alla fjortisar går runt med ja... drar upp dom ovanför pjäxorna såklart och kylan är inget problem förutom i tårna!
Unnade mig ett par m-ullkalsonger inför säsongen.
Det kan verkligen rekomenderas för dom kallare dagarna om du är rädd om familjelyckan ;P

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook