Säsong 19/20

AnnaAugustsson
1 inlägg
AnnaAugustsson 1 inlägg 2 mån sedan

Hej!
Jag tar studenten till sommaren och är taggad på att göra min första säsong 19/20. Har inte hittat nån i min närhet som är sugen på att spendera hela dagarna på skidor, så jag vänder mig hit för frågor. Är öppen för det mesta, vill åt mycket skidåkning, men vet inte vad som är mest värt; en stor populär ort eller en mindre utan massor turister? Alperna eller Kanada? Hur ska man tänka kring eventuellt jobb?

Jag är kanske vädligt tidigt ute men finns det nån/några här som vill planera ihop en grym säsong och kunna dela boende?

Svar

xQubeZ
71 inlägg
xQubeZ 71 inlägg 2 mån sedan

Vad för typ av skidåkning är du ute efter? Det kommer ju avgöra vart du bör åka. Jag funderar själv på om jag ska försöka få till något säsongs liknande 19/20 men har verkligen inte bestämt något än. Är själv ute efter främst off-pist men även att utveckla mina kunskaper för turer och åk på glaciärer, i couloirer och generellt sätt mer svårtillgängliga linjer. Jobba under säsongen är jag skeptisk till. Jobbar hellre mer under sommar/höst för att ha råd o åka skidor på heltid. Hellre en kortare säsong och ledig hela tiden än att man ska behöva jobba x antal timmar i veckan.

isa-isa
Online 3 inlägg
isa-isa 3 inlägg 2 mån sedan

Hej!! jag tänker precis likadant, vill så gärna köra en skidsäsong nu efter studenten men är lika kluven över vilken ort osv. Har också kollat på Kanada men vet inte om de känns för långt bort. Mina vänner är heller inte taggade på skidor så hade också velat hitta någon att åka med, en lite säker punkt liksom smile))))

ellyolsson
1 inlägg
ellyolsson 1 inlägg 2 mån sedan

Hej!
Går i samma tankar! Mina kompisar vill hellre tagga och surfa i Bali typ men jag vill köra säsong 19/20! Skulle vara svinkul att åka ett gäng typ! Jag är mest sugen på Kanada men är öppen för andra ställen med smile

AliceAlvemark
1 inlägg
AliceAlvemark 1 inlägg 1 månad sedan

Hej tjejer! Jag & en kompis tänkte dra en säsong 19/20 - det hade varit askul att komma i kontakt allihopa och kunna dela boende/ge varandra tips osv. KRAM

isa-isa
Online 3 inlägg
isa-isa 3 inlägg 1 månad sedan

Har ni börjat kolla på vart ni vill åka? Ort osv?

AnnaPersson1
1 inlägg
AnnaPersson1 1 inlägg 1 månad sedan

Sitter i precis samma sits, är intresserad men har ingen koll!

SoniaLi
2 inlägg
SoniaLi 2 inlägg 1 dag sedan

Som första kommentaren! Vart beror helt på vilken åkning du vill åt, men det är fortfarande inte helt lätt.. jag funderar oxå på säsong nästa vinter och vill helst undvika jobb helt och hållet. Jag tänker mig någonstans i Europa och främst fokusera på offpist skidåkning. Men jag är total rookie på säsong utomlands och har en massa funderingar kring val av ort, boende och ekonomi.. rent spontant känner jag att det vore kul med ett lite större ställe med en del svenskar. Jag är inte så intresserad av fest å så men känns som att man kan lära känna mycket härligt folk och lära av varandra.

xQubeZ
71 inlägg
xQubeZ 71 inlägg 1 dag sedan

SoniaLi :

Som första kommentaren! Vart beror helt på vilken åkning du vill åt, men det är fortfarande inte helt lätt.. jag funderar oxå på säsong nästa vinter och vill helst undvika jobb helt och hållet. Jag tänker mig någonstans i Europa och främst fokusera på offpist skidåkning. Men jag är total rookie på säsong utomlands och har en massa funderingar kring val av ort, boende och ekonomi.. rent spontant känner jag att det vore kul med ett lite större ställe med en del svenskar. Jag är inte så intresserad av fest å så men känns som att man kan lära känna mycket härligt folk och lära av varandra.

Jag letar också möjliga personer att åka på säsong med eller bara allmänt diskutera ”taktik”. Jag känner mig dock rätt säker på att jag vill till Chamonix. Du kan DM mig på insta om det låter intressant: https://www.instagram.com/dav1db__/

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook