Hjälp på traven/sällskap i Vemdalen/Funäsfjällen i påsk

Suamaca
5 inlägg
Suamaca 5 inlägg 2 mån sedan | Senast ändrad Suamaca (2 mån sedan)

Hej!
Jag är en van piståkare som vill vidga vyerna och testa på toppturer. Till påsk har jag för avsikt att befinna mig i Vemdalen/Funäsfjällen och tanken var då att försöka hitta nån kurs. Men jag hittar inget efter timmar av googlande. Utrustning verkar ju enkelt att hyra men sen... Någon som har tips/idéer på kurser eller känner någon som känner någon som kan vara behjälplig eller bara hänga på plats? Annars får jag väl vackert vänta till nästa säsong och boka in mig på någon kurs - men ivern ni vet wink

Svar

Wangler
65 inlägg
Wangler 65 inlägg 2 mån sedan

Funäsdalen.
Fråga/googla

Strapatser.se eller fjällbäcken lodge
Jon Wagenius heter han.
En trevlig kille som säkert kan hjälpa dig med allt du frågar efter.

Hälsa från mig när du ser/träffar honom smile
Hotellchefen Jocke från sthlm som fortfarande vill ta honom i både offpist och mountainbike wink

Zoubolo
81 inlägg
Zoubolo 81 inlägg 2 mån sedan

Suamaca :

Hej!
Jag är en van piståkare som vill vidga vyerna och testa på toppturer. Till påsk har jag för avsikt att befinna mig i Vemdalen/Funäsfjällen och tanken var då att försöka hitta nån kurs. Men jag hittar inget efter timmar av googlande. Utrustning verkar ju enkelt att hyra men sen... Någon som har tips/idéer på kurser eller känner någon som känner någon som kan vara behjälplig eller bara hänga på plats? Annars får jag väl vackert vänta till nästa säsong och boka in mig på någon kurs - men ivern ni vet wink

Kalle Johansson på Fjällnäs Explorer kan jag verkligen rekommendera!

Suamaca
5 inlägg
Suamaca 5 inlägg 2 mån sedan

Wangler :

Funäsdalen.
Fråga/googla

Strapatser.se eller fjällbäcken lodge
Jon Wagenius heter han.
En trevlig kille som säkert kan hjälpa dig med allt du frågar efter.

Hälsa från mig när du ser/träffar honom smile
Hotellchefen Jocke från sthlm som fortfarande vill ta honom i både offpist och mountainbike wink

Stort tack för tips, hör jag av mig dit ska jag absolut hälsa så gott big_smile

Suamaca
5 inlägg
Suamaca 5 inlägg 2 mån sedan | Senast ändrad Suamaca (2 mån sedan)

@Zoubolo Såg riktigt intressant, tack för det tipset. Drog iväg ett mail och bara skrev att om de har ngt på agendan så jag på hugget. Ha en fin dag! smile

Kapten_Engberg
1 inlägg
Kapten_Engberg 1 inlägg 2 mån sedan

Topsport i Ramundberget anordnar toppturer. I Vemdalen har jag aldrig sett något om arrangerade turer.

Suamaca
5 inlägg
Suamaca 5 inlägg 3 veckor sedan

@Zoubolo Måste bara skriva och tacka dig för tips. Fick ihop en tur med Kalle och hans Fjällnäs Explore, så grym. Det blev mer lyckat än jag kunde drömt om trots bara en enda turdag. Jag är totaltaggad på mer!! big_smile Hoppas du fått avsluta säsongen på bästa sätt! smile

Zoubolo
81 inlägg
Zoubolo 81 inlägg 3 veckor sedan

Suamaca :

@Zoubolo Måste bara skriva och tacka dig för tips. Fick ihop en tur med Kalle och hans Fjällnäs Explore, så grym. Det blev mer lyckat än jag kunde drömt om trots bara en enda turdag. Jag är totaltaggad på mer!! big_smile Hoppas du fått avsluta säsongen på bästa sätt! smile

Kul att du blev nöjd! Ja Kalle kan sin grej! Var ni vid skardsfjella?

6 veckors praktik i Stranda/Åndalsnes under min Fjälledar/guideutbildning får ses som en bra början på slutet av denna vintern.
Jag kommer att förhoppningsvis guida runt Funäsdalen åt Topsport nästa år, så då får du prova det istället tycker jag ?

Suamaca
5 inlägg
Suamaca 5 inlägg 3 veckor sedan | Senast ändrad Suamaca (3 veckor sedan)

Zoubolo :

Suamaca :

Kul att du blev nöjd! Ja Kalle kan sin grej! Var ni vid skardsfjella?

6 veckors praktik i Stranda/Åndalsnes under min Fjälledar/guideutbildning får ses som en bra början på slutet av denna vintern.
Jag kommer att förhoppningsvis guida runt Funäsdalen åt Topsport nästa år, så då får du prova det istället tycker jag ?

@Zoubolo Nej vi åkte över till Vauldalen och sen blev det Vigelpiken. Superbra nivå för mig som inte är elittränad och sökte ett Everestäventyr hehe.
Jag åkte ju från Vemdalsområdet men måste säga att jag blev blixtförälskad i Fjällnäsområdet. Ska dit i sommar igen och sen får det absolut bli minst en vecka där iaf kommande vinter (lite trött på skistar). Håller gärna kontakten så om du är i krokarna hakar jag gärna på fler äventyr! big_smile

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook