VARNING för Snowleader.com

Silenhag
6 inlägg
Silenhag 6 inlägg 6 dagar sedan

Fick aldrig ett par Salomon Shift-bindningar som jag betalde för.
Handla aldrig från Snowleader.

Beställde ett antal produkter i november 2018. När jag fick paketet så saknades ett par Salomon Shift-bindningar. Det blev troligtvis stulna under leveransen då Postnord hade tejpat paketet på tre ställen. "Emballagen gik desværre i stykker undervejs - Vi har straks lukket den igjen".
Jag har kontaktat PostNord men de säger att det är avsändaren som måste reklamera. Kontaktar jag Snowleader så tar det många dagar innan dom svarar, och då har dom sagt att dom är på saken. Nu svarar dom inte alls och det har nu gått över 3 månader. Betraktar dom tusenlapparna som långt borta nu. Fick köpa ett par nya i fysisk butik i Sverige.

https://www.freeride.se/img/photo/n/11fc24191034e10dfc23c8c61a449d67.jpg

Svar

simp1
19 inlägg
simp1 19 inlägg 5 dagar sedan

Hade en liknande erfarenhet med blacksnow, dåligt paketerade varor. Skillnaden är att deras service var RIKTIGT bra, jag fick kompensation jag blev nöjd med och kände mig väldigt väl omhändertagen som kund. Detta har gjort att jag beställt därifrån flera gånger sedan dess.
Tråkigt för dig, tack för varningen.

olddjara
35 inlägg
olddjara 35 inlägg 5 dagar sedan

Köpte du ordern med ett kreditkort tex från din bank, med ett American express el liknande så har du goda chanser få igen hela beloppet - kontakta kortutgivaren.

Trist!

Silenhag
6 inlägg
Silenhag 6 inlägg 5 dagar sedan | Senast ändrad Silenhag (5 dagar sedan)

olddjara :

Köpte du ordern med ett kreditkort tex från din bank, med ett American express el liknande så har du goda chanser få igen hela beloppet - kontakta kortutgivaren.

Trist!

Jag handlade med ett visa kort, tack för tips, skal undersöka det.
Jag har också nu skrivit ett dåligt betyg på TrustPilot, och efter ett par timmar fick jag ett mail från Snowleader som beklagade sig efter att ha sett betyget på Trustpilot. De säger nu att de väntar på återkoppling från Colissimo (Fransk postservice) och att jag skal få tillbaka pengarna. I believe it when I see it...Märkligt att dom svarade så fort efter recensionen på TrustPilot, men aldri på de e-postmeddelanden jag skickat...

olddjara
35 inlägg
olddjara 35 inlägg 5 dagar sedan

Mmm men key är om det är kreditkort, vanligt bankkort från tex visa el mastercard har sällan försäkring.

Silenhag
6 inlägg
Silenhag 6 inlägg 5 dagar sedan | Senast ändrad Silenhag (5 dagar sedan)

olddjara :

Mmm men key är om det är kreditkort, vanligt bankkort från tex visa el mastercard har sällan försäkring.

Okay, då är det nog kört (använt Visa-kort).
PostNord har tejpat friskt på paketet...

https://www.freeride.se/img/photo/n/02d1d33ebc8cb971a402380e870c9d2e.jpg

Silenhag
6 inlägg
Silenhag 6 inlägg 9 timmar sedan

Då för 6 dagar sedan när jag skapade denne tråd, skrev jag också en dålig recension om Snowleader.com på TrustPilot. Efter ett par timmar blev jag kontaktad av Snowleader som sa att dom läst recensionen på Trustpilot och att jag skulle få tillbaka pengarna inom 24 timmar. Det skedde också och jag har nu alltså fått tillbaka pengarna för de betalda Shiftbindningarna som saknades vid leverans.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook