Black crows atris och butters?

Pamper
5 inlägg
Pamper 5 inlägg 2 mån sedan | Senast ändrad Pamper (2 mån sedan)

Hej gänget!

Jag är sugen på ett par nya skidor! Jag letar efter en lekfull all mouintain-skida. Skulle klassificera mig som avancerad åkare. Mina nuvarande är ett par k2 revival från 2011 (parkskida).

Jag gillar att åka puckelpist och i skogen, och gärna puder när det bjuds. Men blir en hel del pist också och det är kul och kunna trycka i carvingsvängarna utan att den fladdrar allt för mycket. Jag älskar dock och jibba runt på skidorna och lägga nose och tail-butters och hoppa överallt där jag kan. Jag är med andra ord villig att offra stabiliteten i högfart för en mer lekfull skida.

Black crows atris verkar vara som ett par shyssta all-mouitain skidor och de skall vara rätt mjuka i i nosen.
Då måste de väl gå och lägga nose butters på va? Någon som har några erfarnheter?

Andra skidor ni skulle rekomendera för mig? Kolla en del också på faction prodigy 3.0, J ski allplay, 4FRNT Vandal, armada 96/106, blizard rustler 10 etc.

Tack på för hand för alla svar och synpunkter.

Svar

Pamper
5 inlägg
Pamper 5 inlägg 2 mån sedan

Mjuka i nosen (5/10) och hyfsat mjuka i tailen också (7/10)* menade jag.

popetottoteror
4 inlägg
popetottoteror 4 inlägg 2 mån sedan

Hej!
Har kört på atris lite mer än ett år och har gjort butters på dom. Tycker dock att mina liberty origin 116 är mycket mer lekfulla och lättare att buttra på. Ska väll också tilllägga att jag inte är expert på att buttra.
Skulle tro att Armada arv 96 eller 106 är mer det du letar efter.

Pamper
5 inlägg

popetottoteror :

Hej!
Har kört på atris lite mer än ett år och har gjort butters på dom. Tycker dock att mina liberty origin 116 är mycket mer lekfulla och lättare att buttra på. Ska väll också tilllägga att jag inte är expert på att buttra.
Skulle tro att Armada arv 96 eller 106 är mer det du letar efter.

Okej tack för ditt svar! Ska kika lite mer på armadan dära! Verkar intressant.

Hade du kunnat utveckla lite angående atrisen? Det gick och komma upp på nosen och tailen i låg och/eller hög fart? Visst är nosen lättare? Kändes styva eller mjuka? Kanske standardmontering är för långt bak för få bra balans?

offtopic
5 inlägg
offtopic 5 inlägg 2 mån sedan

Som nämnts ovan kan Armada ARV 96 vara det du letar efter. Du nämnde önskemål om "att inte fladdra" allt för mycket. Beroende på detta kan du då välja mellan ARV 96 eller ARV 96ti Zero. Se denna tråd: https://www.freeride.se/forum/thread.php?t=142812

Pamper
5 inlägg

termons :

https://blisterreview.com/gear-reviews/2019-2020-line-sir-francis-bacon

JESUS!
Jag tror jag är kär efter den review. Har läst om SFB 15-19 om att vara för styv och svårt att buttra men verkar ha löst sig med denna!

Hur får man tag i denna och när måntro? När brukar de börja trilla in sport Conrad?

popetottoteror
4 inlägg
popetottoteror 4 inlägg 2 mån sedan

Beklagar sent svar.
nosen på låg inte tail. den är betydligt styvare i tailen än nosen, men upplever inte nosen som jätte mjuk. har aldrig kört med mitt monterat så har svårt att utala mig om det smile

Pamper
5 inlägg
Pamper 5 inlägg 2 mån sedan

popetottoteror :

Beklagar sent svar.
nosen på låg inte tail. den är betydligt styvare i tailen än nosen, men upplever inte nosen som jätte mjuk. har aldrig kört med mitt monterat så har svårt att utala mig om det smile

Okej, No worries. Tack för ditt svar!

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook