Elit-träning för vuxna?

rthell
4 inlägg
rthell 4 inlägg 4 veckor sedan

Hej!

Jag är 31 år och funderar på att börja elitträna/tävla i alpint, t.ex. storslalom eller superG. Bättre sent än aldrig, eller hur!

Har åkt hela mitt liv men aldrig intresserat mig för klubbåkning, och vet därför inte riktigt hur det fungerar. Har googlat runt i en timme nu och hittar ingen vettig information. Skidklubbarna verkar bara ha medlemskap för barn/ungdomar.

Skulle någon kunnig person kunna informera hur man skulle kunna gå tillväga? Jag bor i Stockholm men skulle kunna överväga en flytt om det vore nödvändigt.

Tack!

Svar

Christiam
86 inlägg
Christiam 86 inlägg 4 veckor sedan

Kontakta någon klubb och säg som det är. Troligen har klubben ingen vuxengrupp men du får förhoppningsvis träna med ungdomarna.

syster-gunnar
13 inlägg
syster-gunnar 13 inlägg 3 veckor sedan

I Tärnaby finns det en kille som håller i camps i privat regi.sök på Quick skiing.

syster-gunnar Citera
johan_soderlund
3 inlägg
johan_soderlund 3 inlägg 3 veckor sedan

https://www.trysil.com/no/A/trysil-rennskole/

Träning i grupp som är öppen för enskilda personer, grupper, klubbar med flera.

Bra grejer.

jarnebring
397 inlägg
jarnebring 397 inlägg 3 veckor sedan | Senast ändrad jarnebring (3 veckor sedan)

Det är lite klent med tävlingar men har funnits mastersgrupper att köra i. Kolla med Huddinge, Sollentuna, Mälaröarna (klubbar i Sthlm) m.fl. Annars finns det ”privat” träning hos t ex Nyberg i Åre, Trysil Rennskola och Pinnen i Funäs. Det kostar då som skidlektioner och blir rätt dyrt i längden.

Anders_Nilson
602 inlägg
Anders_Nilson 602 inlägg 3 veckor sedan

Huddinge, Djurgården, Lidingö, Sollentuna, Täby, Saltis här nog alla några masters som kör.
DIF och HSK har bra klubbträningar för mastersåkare och det finns en mastersserie i Stockholm.
Flera av dem åker med jämna mellanrum SG med Pinnens i Funäsdalen och ett gäng brukar åka både VM och WC för masters.

Super_G
30 inlägg
Super_G 30 inlägg 3 veckor sedan

JAK Järfälla har också masters.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook