Renovera snowboard

Simpans
14 inlägg
Simpans 14 inlägg 3 veckor sedan

Tjena,

Är nyss hemkommen från en kanonresa i Canazei. Tyvärr blev min surfbräda attackerad av en haj i hög hastighet. Även stålkanterna är kaos.

Hovercraft. Behov av typ renovering alltså.

Vart gör man detta i göteborgsområdet med omnejd för en okej peng?

Happy shredding

//Simpans

Svar

madness
65 inlägg
madness 65 inlägg 3 veckor sedan

Bilder hade varit bra, för att ens se om det går att fixa till det.

Tottek
194 inlägg
Tottek 194 inlägg 3 veckor sedan

Skistore är min gissning!

Simpans
14 inlägg

https://www.freeride.se/img/photo/n/83092cdf6deca89cc46521a4e0bac071.jpg

Simpans
14 inlägg

https://www.freeride.se/img/photo/n/51a36f58ffcf5a409583b597a177c09c.jpg

Simpans
14 inlägg

https://www.freeride.se/img/photo/n/346b8ff65c977475445b150e7ccb917a.jpg

Simpans
14 inlägg

https://www.freeride.se/img/photo/n/4b04b50f805b558534c176cbef007dab.jpg

Simpans
14 inlägg

madness :

Bilder hade varit bra, för att ens se om det går att fixa till det.

Bilder uppe 👍👍

snookered80
9 inlägg
snookered80 9 inlägg 3 veckor sedan

Alebacken skidshop kan också göra lagningar. Men tycker brädan ser rätt färdig ut tyvärr...

Tottek
194 inlägg

Det där e väll tip eller tail? Bara o trycka i epoxy o sen sätta dit ett par tvingar o trycka ihop det 👌🏻

Simpans
14 inlägg

Tottek :

Det där e väll tip eller tail? Bara o trycka i epoxy o sen sätta dit ett par tvingar o trycka ihop det 👌🏻

En bild på varje.. jaa det borde funka, och bettet mitt på ytan borde man med kunna laga med lite slip och fyllning.. Men stålkanten däremot, näst sista bilden som inte är så tydlig är jag mest orolig för, den är helt utsvullen liksom, svårt att hålla en edge

Christiam
86 inlägg
Christiam 86 inlägg 3 veckor sedan

Snart slut på säsongen vilket betyder utförsäljning.
Jag hade börjat leta ny bräda.

Simpans
14 inlägg

Christiam :

Köpte en ny häromdagen, bästa brädan jag haft. Arbor Bryan iguchi pro . Carvar nått sinnessjukt.

Dock är den inte en puderbräda, så vill skaka liv i hovercraften igen till enbart djupa puderdagar iallafall..

Tottek
194 inlägg

Simpans :

Tottek :

En bild på varje.. jaa det borde funka, och bettet mitt på ytan borde man med kunna laga med lite slip och fyllning.. Men stålkanten däremot, näst sista bilden som inte är så tydlig är jag mest orolig för, den är helt utsvullen liksom, svårt att hålla en edge

Utsvullen?😅

Christiam
86 inlägg
Christiam 86 inlägg 3 veckor sedan

Simpans :

Christiam :

Köpte en ny häromdagen, bästa brädan jag haft. Arbor Bryan iguchi pro . Carvar nått sinnessjukt.

Dock är den inte en puderbräda, så vill skaka liv i hovercraften igen till enbart djupa puderdagar iallafall..

Spännande med Arbor bräda, har inte hört mycket om dom men de verkar klart intressanta.
Ska du bara köra puder och inte får in stålkanten på plats så kanske du kan ta bort den biten som inte ”får plats” och sen täta igen hålet som blir.
Har kört en del utan ca 5cm stålkant. Märktes inte speciellt i puder. Dock lyckades jag dåligt med att täta hålet men det berodde troligen främst på att jag är rätt kass på att göra lagningar.

Kaskar
559 inlägg
Kaskar 559 inlägg 3 veckor sedan

Flög den av taket på bilen? Och flög upp på järnvägsspåret och blev överkörd av ett ånglok?

Simpans
14 inlägg

Kaskar :

Flög den av taket på bilen? Och flög upp på järnvägsspåret och blev överkörd av ett ånglok?

Vid en första anblick skulle man kunna tro det. Med min flyt skulle det lika gärna kunnat ha hänt.

Skadorna har uppstått vid olika tillfällen.
Tailskadan i samband med flygfrakt.

Mycket använd bräda

madness
65 inlägg
madness 65 inlägg 3 veckor sedan

Simpans :

Christiam :

På vilket sätt är inte en Iguchi en puderbräda?
Det är det enda Bryan åker idag.

Simpans
14 inlägg

Fått den uppfattningen efter att ha läst varenda recension om brädan på nätet , typ. Klart att den fungerar i puder, men det är inte där den gör sig bäst.

Logga in för att skriva i forumet
Bli medlem Logga in Logga in med Facebook